Har du kört i diket?
Har du kört i diket?
Sommar,vår,vinter,höst?När då?
Har du kört i diket?
Sommar,vår,vinter,höst?När då?
Egentligen var det min sambo som körde och han körde in till kanten för jag var bakfull som fan och mådde illa, men så missbedömde han avståndet och vi hamnade i diket, så det var rätt mycket mitt fel oxå,dessutom var vi osams....
Ja.. hehe. Hade lite väl bråttom hem efter att ha jobbat natt en sommar. Gasade lite för mycket på en grusväg å sladdade ut på en åker. Rätt kul, men det är väldigt få som vet om det. SKryter annars med hur bra jag kör
Smal vinterväg, och de hade plogat för långt ut. Jag fick ett möte, han höll inte av och jag höll ut allt jag kunde. Men längst ut där det var plogat, så var det ett dike under snön .....
Ja, när jag lärde mig cykla virrade jag mig för nära kanten ibland.
Och vår lådbil hade inte någon broms, så den hamnade också i diket flera gånger!
(Om du bara menar med en "riktig bil", så stryk min röst på "Ja, flera gånger!" )
jupp stor epa "lastbil", lite ovan giz............ guuuuuuuuuud så pinsamt.
mitt i no wear och under jaktsäsong asg
"bilen" hamnade i ett kärrhål i diket å när min dåvarande sambo med hjälp skulle dra upp den några timmar senare (var inte vanligt med mobil på den tiden ) utan jag och son fick gå 3 timmar hem
(han var 4 år då) så iaf när dom kom dit så var nästan hela bilen dränkt
vart en dyr historia att byta hela elsystemet som blivet dränkt, för att inte prata om inredning m.m
efter det så var härken aldrig sej likt, det gnistrade å hade sej å konstant hosta trots flera timmar i garaget för att få den å må bra.......
sambon som har kört inte jag, har inge körkort
sist va de i januari 2005, vi hade NY bil, en volvo v70
de va vinter, och nysnö... va millimeter ifrån en stor sten som kunde ha utlöst airbagen..
men vi hade tur..
vi ska aldrig mer ha volvo, bara oturbilar för oss
Vurpade med MC'n en sommar:-8 för lääängesedan, typ för 23 år sen.
Jo, en gång! Första vintern jag bodde här på holmen... Var inte riktigt van vid de osaltade vägarna här och så var det dålig sikt, snöstorm och så en lånebil, då min bil var på verkstan... men det gick bra... ingen som skadades... men oj, vilket spektakel det blev i lilla byn...! 3 traktorer och 11 karlar var med för att försöka dra bilen ur diken!
Men snacka om snabb hjälp, hann inte själv ens kliva ur bilen förrän första bilen stannade till undsättning, och så nån minut nästa och vips! så var det ett 10-tal bilar som alla stannade o sku hjälpa (en blondin med svensk reggad splitter ny Volvo S70
)
ja 2 gånger den ena gled vi bara ner väldigt sakta, den andre var en nära döden upplevelse, jag körde i 80 och helt plötsligt på en rak sträcka så bara släppte de ( måste ha varit en isfläck eller nåt) vi hamnade först i ena diket då ett träd kom närmare å närmare så jag vart livrädd och bara rattade allt jag kunde, då hamnade vi på andra sidan i diket *pust* vi sjönk ner i den djupa snön så de blev stopp annars hade vi nog inte levt idag tänk om de hade kommit möte? ja då hade vi heller inte levt, de var en 90 väg.. Efter de kör jag aldrig bakhjulsdrivet på vintern!
Inte kört i diket... men kört FAST i snö!