• jen bossman

Hur mycket kostade erat dop?

Vi ska ha dop nu i sommar, kyrka, mottagning hemma, buffé, dricka (vin+läsk), ja, allt det vanliga.
    Hur mycket gick erat dop på, vad fick ni betala?

• Svar på tråden Hur mycket kostade erat dop?
  • HumDis

Vi la ca 5000 kr på vårt dop, inklusive allt. Vi serverade först smörgåstårta med vin/öl/cider/andra drycker. Därefter var det kaffe/te med en jättefin tårta (bild finns strax i galleriet) samt 4 sorters hembakat. Barnen fick korv och bröd, tårta samt en stor godisskål. Jag köpte dopkort på www.vistaprint.se som blev mycket bra, kostade ca 300 kr för 20 stycken.

Vi var totalt ca 35 personer.

/ HumDis
  • Cissi2005

HEj ! Vårat blir billigt för vi skall inte vara så många och gör det mesta själv, och dopklänning syr en som jag känner, så det blir väl presenterna från oss och tackkorten som kostar.... Men det är ju olika hur mycket man vill lägga på dop.

• EMO 979

Inget kostade vårt dop..använde klänning som finns i släkten och precis lagom tills lillan skulle döpas hade vår kyrka ett specialerbjudande kan man säga..om man döpte ett visst datum bjöd kyrkan på dopfikat

• mommys little monster

Ca 2000 :- totalt och då hade vi 15 gäster och bjöd på smörgåstårta o läsk/lättöl o vatten,därefter kaffe o hembakat.

• susku

vårat dop kosta runt 4000kr.
    då är allt inräknat!
    dopklänning (1499kr), 2st smörgåstårtor (1000kr), 2st doptårtor (700), läsk, kaffe, bullar, engångstallrikar+muggar osv... ja blev lite för dyrt, men en dag att minnas!
    Vi var runt 30pers på dopet!

• CeeJay

Oj finns det några som serverar vin på "dopkaffet" :-O... Kritiserar er inte men min första tanke är att alkohol inte passar på dop (enligt mig...)

VI har haft två dop, använt samma klänning till båda tjejerna. Kostade bara jobbet att bära in extrabord, duka och baka kakor. Vi köpte kaffe och några kaksorter som vi inte hann baka och två flaskor saft till barnen - gick kanske på runt 1000 :-

• Jessica24

Vi ska inte servera vin på dopet. Men det beror på att det är restaurangpriser och varje flaska går på 200-300 kr.

Själv tycker jag att det är upp till var och en att avgöra om man vill servera ett gott vin osv på dop.
    Kan inte förstå varför det skulle vara så fel?!

Då kan man ju inte heller servera en avec till kaffet. Det är ju också alkohol.
    Sedan så tror jag inte det är någon som dricker sig full eller blir påverkad av ett glas vin på ett dop.

/Jessica24

• Mälaröbo

Jag ångrar faktiskt lite att vi inte passade på att avsluta dopdagen med lite vinmingel. När ändå hela släkten är samlad så borde man passat på.

• Jess the mess

Döpte min dotter och det gick på 5000:- med dopklänningen inräknat! Då var det ca 70 personer på dopet, och det var mat, dryck, tårter m.m och dekoration. Vin, välkomstbål m.m.
    Men jag bakade och lagade allt själv, med lite hjälp från min dotters farmor!

• Chewie

Vi gjorde allt själva, buffé, läsk, vin, öl, kaffe och tårtor till 35-40 pers, vi hade det hemma och det gick på ca 1000:- Vinet och ölen va då från Tyskland!

Svar på tråden Hur mycket kostade erat dop?