Hur mycket kostade erat dop?
Vi ska ha dop nu i sommar, kyrka, mottagning hemma, buffé, dricka (vin+läsk), ja, allt det vanliga.
Hur mycket gick erat dop på, vad fick ni betala?
Vi ska ha dop nu i sommar, kyrka, mottagning hemma, buffé, dricka (vin+läsk), ja, allt det vanliga.
Hur mycket gick erat dop på, vad fick ni betala?
vi betalade ca 2000 för vårat dop men då hadde vi bara buffe inkl vatten/läsk tårta + kaffe och vi gjorde allt själva
ok, ja, jag antar att det är vinet som gör allt lite dyrare..
Vårt dop var billigt. Kommer ej ihåg summan.
Men vi hade exotsik planka. Läsk och vatten. Tårtan gjorde vi själva.
Glömde att plankan gjorde vi själva också.
Jag bakade även frallor till.
Vi var 29 pers varav 3 barn i åldern 2-3 år. Vi gjorde egen smörgåstårta, ingredienserna kostade ca 350 kr. Sen köpte vi folköl och Amé och kaffe för ca 150 kr. Vi beställde en tårta från bageriet i vårt hus (fick lite billigare) och den kostade 450 kr. Alltså totalt ca 950 kr. Lägg till ca 150 kr för dekorationer kanske.
Oj då - vårt kostade ingenting ....
Jag och svägerskan bakade och så gjorde vi några tårtor. Ingredienserna kostade väl i och för sig, men det var ju inget som direkt märktes....
Vårt dop kommer att gå på ca 6500 kr och då är vi ca 30 personer.
I det priset är allt inräknat; mat, dryck, tårta, dopklänning, inbjudningskort, tackkort och dekorationer.
/Jessica24
ja herre jävlar jessica.. det e hela min fp
Ja, det blir lite dyrt!
Men vi tänkte att det vore skönt att slippa göra så mycket själv, så vi kommer ha "dopkaffet" på en restaurang.
Så det är däför priset rusar iväg.
Men det är helt klart mycket pengar.
/Jessica24
Vårt kommer att kosta ca 2500 kr. I det är två klänningar, mat som vi lagar själva (35 pers), dricka, tårta och kaffe, samt dukar, blommor och ljus till borden.