• clinan

ett program som hette typ Tur i Kärlek eller nåt?

Det fanns ett program för måååååånga år sen där antingen en tjej eller kille skulle sitta och fråga ut 3 andra som satt bakom en vägg, sen den som vann skulle den väl gå ut med antar jag.

Jag och min sambo satt igår och försökte komma på vem som var programledare. Hade inte Adam Alsing något sånt program? Men detta programmet var en kvinnliga programledare.. Jag har tänkt på detta hela morgonen och det är lite smått irriterande inte komma på vem det var som var programledare. Hjälp mig!!

• Svar på tråden ett program som hette typ Tur i Kärlek eller nåt?
  • NenniePennie

Kär o galen! se en kvinna och en maaan *sjunger* nu har dem fått varann!

• Pink Rose

Mumin
    Haha, ops Snacka om att vara fel ute

• isisisis

Det var Lotta Engberg! De visade snuttar av det programmet på Högsta domstolen igår!
    (humorprogram)
    Om det var Kär och galen du menar!?
    Tur i kärlek minns ag inte vem det var!

• NenniePennie

kanske tänker på ett annat program förresten ;-D

• Vem vet

Jag tror det var Reene nyberg som hade det...

Adam Alsing hade ju det där programmet där en kille fick dejta 3 tjejer och sedan välja en och sedan tvärtom.

Lotta engberg hade ju bröllopsprogrammet

• Mumin

Hi hi, enligt Wikipedia har alla tre varit programledare för Tur i kärlek - Alsing, Nyberg och Sjödin!

• Friiida

Ett program som hette "vem tar vem" eller nåt sånt tror jag Lill-Babs hade för många år sen.

• Thaleia

Ja, det var Agneta Sjödin och Adam Alsing!
    Jag brukade titta på det!

Gick inte signaturmelodin något i stil med: "En del har tur i kärlek och en del har tur i spel. Har du tur i käääärlek?!"

• Crispie

Tur i kärlek... det var Reneé Nyberg som hade det..

MIN DÅVARANDE SAMBO VAR MED DÄR FÖR SKOJS SKULL OCH RÅKADE UT FÖR EN RIKTIG SKATA.. HAHAHA.

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • NenniePennie

crispie: hahaha! berätta mer!

• clinan

oj, va många svar. Kär och Galen vet jag vilket program det är och det var ju med Lotta Engberg. Men det var just det andra jag menade.. Tusen tack för alla svar!!

• Palsternacka

Ah, nostalgi.

Casanova hette programmet som Alsing hade efter Tur i kärlek, där 1 kille fick dejta 3 tjejer, ibland var det tvärtom också. Det gick alltid efter Beverly Hills på onsdagar, någongång runt 1993-94.

• Crispie

Hahaha, ja vad vill du veta NenniePennie?

PINSAMT!!! Generad

• NenniePennie

crispie: varför var hon en sån skata? hahah

• Crispie

Tjejen han valde var en skata

Hon tyckte dom kunde flytta ihop och skaffa familj direkt typ... Och hon VÄGRADE förstå att han hade flickvän/sambo...

OCH FUL VAR HON OXÅ...(ursäkta men det är sant..)

• NenniePennie

men ställer man inte upp i det programmet för att man vill dejta? eller ...? *förvirrad*

• Valkyria

Men....
    varför väljer man att ställa upp på ett dejtingprogram om man inte är singel? *minst lika förvirrad som NenniePennie*

Crispie skrev:

"Hon vägrade förstå att han hade flickvän/sambo"
    Inte konstigt. Det måste väl kännas ungefär som blåsningen...
    Tar väl lite tid att ta in att man är lurad av någon som dejtar "för skojs skull"

"OCH FUL VAR HON OXÅ(ursäkta men det är sant..)"
    *tappar hakan och saknar ord*

Svar på tråden ett program som hette typ Tur i Kärlek eller nåt?