• tomcar1

Håller jag på att bli galen ?

Hej !
    Tänkte jag kunde få lite tröstande ord här på FL. Jag har kommit in i en period, då jag bara tänker på barn. Inatt drömde jag till och med om att jag fick barn och ammade det ! Jag kommer antagligen aldrig att få en baby, men längtan är så stark att jag blir galen inombords....
    Det går lite upp och ner i perioder och just nu är jag alltså inne i en sådan period igen. Vad ska man göra och hur ? Alla tips är välkomna. Det blev inte bättre idag heller då jag var på barnkalas och det var 4 barn, alla under 6 år. Den minsta är bara 3 veckor ! Ack ja, ack ja !
    Mvh tomcar1

• Svar på tråden Håller jag på att bli galen ?
  • Habaladabala

Massa styrke kramar till dej!!
    Hoppas du snart mår bättre!

• Erinet

Även om det är tungt och känns helt hopplöst nu så lovar jag att det vänder en dag.
    Men sen kommer det säkert en ny sån här dag längre fram.
    Så är det för mig men det är bara att se det positiva i allt... jaha, å vad f*n är positivt med att känna sig nere då?! Ja just det...

Sköt om dig och ta den tid du behöver för att vara ledsen, oftast blir det bättre om man får ligga och gråta en kväll och sen efter sömn så är det oftast bättre...

*bamsekramar*

• tomcar1

Tack tjejjen och Erinet för tröstande ord. Det betyder mycket !
    Mvh tomcar1

• sabia

hej tomcar1.
    vill bara säga att du är inte ensam om dina känslor. så här har vi nästan varje dag. alla vi som försöker att bli med barn å inte lyckas lika lätt som andra gör drömmer såna drömmar.

• Erinet

Det är läskigt vad många vi är ändå som sitter i den här sitsen som jag nästan trodde jag var ensam om.
    Skönt höra att fler gråter och känner sig helt misslyckad vissa dagar när det inte "händer" nåt.
    Jag blir jättenere första dan jag får mens, då är ännu en månad passé och tiden går...

morronkram

• Kurreburre

Har tyvärr inga uppmuntrande ord att ge för jag känner precis som du. Jag tänker inte på mycket annat just nu än hur, när och om vi kommer at få några barn. Det e väldigt påfrestande och man känner sig lite små deppig jämt o ständigt. Just nu har jag precis fått min mens oxå, då e jag extra nere och känslig.
    Vi får väl försöka leva på hoppet

• Erinet

Till Kurreburre - ja vi får leva på hoppet.
    Stor kram till dig idag när du har din mens.

Känner du ibland att ni är som producenter hemma i sänghalmen? Känns nästan som man tappar det fina i att ha sex för man har bara en sak i huvet...

• sunny79

Tittar in och ger några förstående kramar......ja livet går verkligen uppp och ner.... Tårkar era tårar...med min tår torkar trasa...

• Frances

Känner alltför väl igen mig och vill skicka lite styrkekramar.

Kanske är det en klen tröst men jag brukar försöka tänka att första mensdagen trots allt kan vara första dagen på de fyrtio veckorna. Det är ju från den dagen man räknar en eventuell graviditet. Så kanske man känner att man är lite på banan i alla fall...

• rubina

Hej!
    Har du övervägt att adoptera?

• Hannah74

Periodvis är jag oxå sådan, drömmer rätt ofta att jag fått en liten. Brukar känna mej så lycklig när jag ammar eller gosar med bebisen i drömmen. Tänk om man aldrig kommer få känna så.
    Blir inte ens förvånad när mensen kommer varje månad, vad annars skulle den göra? Tror jag skulle ramla ner o dö av chock om den en månad inte kom..

Kram till oss alla o hoppas på stoora plus till oss snart!

Man är inte dummare än man gör sej..
  • Erinet

hannah30 - jag kunde faktiskt inte låta bli att le en aning när jag läste ditt inlägg. Ja vad skulle annars ske om inte mensen kom... snacka om förvånad man skulle bli ;)

Japp, hoppas att pluset snart dyker upp i rutan

Kram kram

• Hannah74
    Erinet skrev 2006-05-22 11:32:10 följande:
    hannah30 - jag kunde faktiskt inte låta bli att le en aning när jag läste ditt inlägg. Ja vad skulle annars ske om inte mensen kom... snacka om förvånad man skulle bli ;) Japp, hoppas att pluset snart dyker upp i rutan Kram kram
    ja, verkligen. Skulle nog ta en 5 tester.
    Man är inte dummare än man gör sej..
  • shinegirl

Massor av kramar till dig.
    Jag vet hur det känns själv slängde jag p-pillerna för 23 månadern sedan & vi har försökt aktivt sedan dess.
    Varit på utredning men allting såg bra ut både mannens spermier och min ägglossning m.m.
    Vi är offrivilligt barnlösa.
    Jag vet inte hur många äl förpackningar jag har förbrukat clear blue digital.Man är ju helt tokig köpt massa babykläder m.m.
    Vi får helt enkelt leva på hoppet.
    Massor av kramar till dej

Svar på tråden Håller jag på att bli galen ?