Inhandla från apoteket..?
Vad ska man köpa från apoteket till bebis och till mamman som är bra att ha grejjor?
Vad ska man köpa från apoteket till bebis och till mamman som är bra att ha grejjor?
*Mild lotion utan massa parfym.
*Acos dusch o bad olja använder jag fortfarande på min son...5 år nu.
*Alvedon stolpiller, när de är som minst. Bra att ha hemma, när det behövs är det oftast inte öppet...
*AD vitaminer
Det mesta finns ju i vanliga affärer som tvättservetter och amningsskydd.
Amningsbehå/topp Carefix (bra den första tiden och på natten)
amningsinlägg
mjölkuppsamlare (plastkopp)
ett par rejla paket bindor
silonsalva eller liknande till röda rumpor
febertermometer
barnolja
Det enda jag har haft nytta av därifrån är detta:
(Min flicka är 4 mån nu)
Bröstvårtskräm
Flytande alvedon
Renässans pipetter (mot snuva)
Nagelfil
Hudlotion Miniderm
sugnapp att skydda bröstvårta med
Det är det jag komme rpå nu iaf
Kom på en sak till som nästan alla barn får: Salesylvaselin (vet inte om det stavas riktigt så). Men det är bra för bäbisar får skorv i hårbotten o det funkar jättebra tyckte jag. Smeta in osså hade jag en skarf ett tag då det skulle sitta på...väldigt kladdigt!
miniderm köp ingen annan hud lotion på tex ica dom är skit enligt mig
Kika på Apotekets hemsida. Där kan man kika efter vilka produkter man vill ha hemma. Tänk på att små apotek kanske inte har allt på lager.
www.apoteket.se/rd/d/4232
ja just det, inotyolsalva är jättebra!
JA! Inotyolsalva är jättebra!!! För röda små rupor! Men min make använder den till sina sprickor han får på fingrarna med...
Åhh vad massa bra tips! tackar!!
En liten fråga: Miniderm, hudlotionen, är den till mamman istället för andra, parfymerade, hudlotioner att använda när man ammar och det varken ska lukta eller smaka parfym eller nåt annat? Eller vad använder ni den till?