• Silence

Inhandla från apoteket..?

Vad ska man köpa från apoteket till bebis och till mamman som är bra att ha grejjor?

• Svar på tråden Inhandla från apoteket..?
  • Kärnan

Ett bra tips - använd mandelolja istället för hudlotion.
    Huden är kroppens största organ och suger i sig alla konstgjorda ämnen som finns i olika hudkrämer.
    Man bör aldrig ha något på huden som man inte kan tänka sig att äta.
    Weleda har bra produkter finns på naturapotek.

• picolina

använd inte mandelolja! barnet KAN reagera på det om den är allergisk. (har jag läst) skulle köpa nån mer neutral bas olja.. ingen barnängens olja.. utan en äkta eterisk olja utan en massa tillsatser o tjafs..

• Fia113

Bepanten ! !
    Bäst till allt från eksem till röda stjärntar mm

• Kärnan

Jag använder mandelolja till allt. Fungerar till och med om man är täppt i näsan. Men det är klart att man kan reagera om man är allergisk.
    Jag använder kallpressad REN mandelolja - inga andra tillsatser.

• Alcarinque

Jag har vid skötbordet:

*Miniderm
    *Inotylsalva
    *Flytande alvedon och suppar (fast det behöver du ju inte riktigt än)
    * Naglesax (använder samma som till mej själv, en sån där som man "knipsar av naglarna med)
    * Natusan Baby Oli Aloe vera
    *Tvättlappar + blöjor
    *AD-droppar

Att tänka på är att Idominsalva innehåller jordnötsolja vilket vissa barn kan reagera på.

• Alcarinque

Glömde : Renässans näsdroppar (koksalt)

• picolina

ja mandeloljan är super bra! men skulle inte våga smörja min nyföding med det!!

• mamma glad

Deras bh- jätteful men superskön vet inte vad den heter men den kostar runt en hundring
    - mjölkuppsamlare
    -bröstluftare
    -flytande alvedon

• Kärnan

Nu har ju inte jag fått min bäse än så jag har faktiskt inte tänkt på hur jag ska göra - vad jag ska smörja den med. Men om jag t ex smörjer in mig, inkl bröstvårtor med mandelolja. Tror du det är nån fara då?

Man måste ju kunna göra nån typ av "pricktest" bara ta en liten droppe och se om det blir nån reaktion. Man vet ju aldrig vad man kan vara allergisk mot.

• Alcarinque

Är förvirrad idag verkar det som...
    Termometer är bra att ha oxå. En för rumpan då det är säkraste sättet att mäta på så små barn. jag köpte däremot inte min på apoteket (tar ju sååå lång tid för dom att mäta och jag kan inte tänka mej att Alva tycker det är skoj att ligga still där med den uppe i rumpan) utan på babyaffär. Böjbar och mäter på 10 sek.

Nu är jag färdig. haha.

Svar på tråden Inhandla från apoteket..?