• Silence

Inhandla från apoteket..?

Vad ska man köpa från apoteket till bebis och till mamman som är bra att ha grejjor?

• Svar på tråden Inhandla från apoteket..?
  • picolina

jag vet inte? men OM den är allergisk så vore det nog inte så bra om bröstvårtorna är insmorda med mandel... har för mig att weleda har nån barnolja? har inte heller fått min bebis än.. så har inte undersökt saken men vet bara att jag inte skulle riskera med just en nötolja. skulle nog hellre ta vanlig olivolja lr dylikt..
    good luck!

• marmelade

Man kan använda vanlig olivolja till barnet istället för barnolja eller mandelolja. Det är tydligen super!

• Kryztina

jag tror det enda du verkligen behöver från apoteket till en början är:
    inotyolsalva
    barnolja
    amningstop
    termometer

miniderm-salva är också bra om barnet för t ex hormonprickar efter födseln (dt är jättevanligt).

• Sammet

Silence: Jag lånar tråden lite, hoppas det är ok

Hur är den där Carefix-toppen från apoteket?
    Jag har hört: "Köp stor storlek, de är så små" och
    "De är väldigt töjbara, tänk på det"...
    Jaha...? Hur är de egentligen?

• Kryztina

carefix-topen är jätteliten . Jag köpte Large och den var alldeles för tång, jag har 75B . Under första amningstiden hade jag väl i o f s kanske C-kupa men ändå... XL var också ganska trång men funkade. Så tänk STORT: har du liten byst- köp Large, har du medelstror- köp XL, har du stor byst .. ja, då är det nog ingen idé att du köper nån alls.. .

• Sammet

Kryztina: Tack för hjälpen! Då är frågan om jag ens kan ha XL...

• TinaZ

å jag som trodde det skulle vara enklare välja storlek på apotekets amningsbh *suck*

• veromea

Någon som användt DAX tvättcreme till era bebisar?

• Missboss

Ang. Carefixen så hade jag på min sista bh i graviditeten 85 F och jag fick då på mig en XXL, den blev stor efter mkt användande och tvättar så då gick jag ned på en XL. Inga problem där med stor byst.

• Sammet

Ja, då kanske det fixar sig ändå
    Jag har nu 85D, men blir väl större när väl bebis är ute.
    Får väl testa en xxl då...

• TinaZ

men gud så bra sessibell! Tack så mycket

• big blue

Carefix finns på apoteket i en "ny" modell med kardborreöppning fram. Tror inte att denna variant finns på minimundus. Även med den nya modellen bör man gå upp i storlek.

Svar på tråden Inhandla från apoteket..?