• P A

bäckenbottenbedövning

Jag skulle gärna vilja höra lite om detta från er som provat. Det är inte säkert att jag kan få epidural denna gången så jag kollar upp alternativ..

• P A

Ja om den bara bedövar där nere skiter jag i den. Min förra förlossnign var värkarna många gånger värre än att föda fram. Jag tyckte bara att det var skönt att jag äntligen fick använda krystvärkarna, såå ont tyckte jag inte att det gjorde i muffen Kanske var jag lite bedövad därnere av epiduralen också? Jag vet ju som sagt inte om jag kan få den nästa gån pg.a ryggskada

• P A

Det beror på.. Jag hade en förlossning som varade från måndag morgon (värkar var 10:e minut) till torsdag kväll. Var oehört trött och naturligtvis var mina förutsättningar att klara smärtan sämre då.. Rädslan är ganska stor för nästa även om jag inser att det risken är liten att det blir så utraget nästa gång.. Försöker att hitta en alternativ bedövning iställer för epidural. Det är just värkarna jag vill ha smärtlindring för. Men jag ska få en remiss till de som lägger epiduralen där de ska titta på min ryggskada för att bedöma om jag kan få den ändå *hoppas*

Svar på tråden bäckenbottenbedövning