• Jica

Åderbråck i underlivet

Jag börjar tro att jag har fått det. Känns som jag alltid är svullen där nere. Ibland känns det som om jag har fött och ibland som om jag ska till och föda. När jag sitter på toa är det ett vansinnigt tryck neråt och när man som jag är nästintill förstoppad och ska göra nr 2 så är det nästan olidligt att sitta på toa. Är det någon som har så här och som vet med sig att du haft åderbråck? Hur har du isåfall fått det bekräftat? Har det blivit bättre/sämre, har det gett några problem underförlossning/ efter förlossning?

• Svar på tråden Åderbråck i underlivet
  • Jica

Jag har oxå ont till och ifrån när jag går och står, det blir bättre när jag sitter ner. Jag har inga problem att kissa vad jag känner men det kan trycka neråt rejält och göra ont när man sätter sig på toa...
    Jag hoppas verkligen att det blir bättre efter förlossningen, försöker att knipa och träna bäckenbotten för jag tror att det kanske kan lindra om den blir starkare...men det är svårt när det är så svullet.
    Hoppas det blir bättre för dig, om inte innan så efter förlossninge!! KUl med tvillingar!!!!

• Jica

Kan nog vara det jag har då...men mot vissa av er andra så har jag nog lindigt ändå...det är inte alla dagar som jag har ont och heller inte hela tiden...hoppas verkligen att det går över efter förlossningen för oss alla!! Lycka till!!!

Svar på tråden Åderbråck i underlivet