Inlägg från: Vargtass |Visa alla inlägg
  • Vargtass

Jakthund??

Mitt intryck av de jägare som jag känner är att de också oftast har dem i rastgårdar. Dock inte alla. Har en vän som har sin hund inne men hon får aldrig gå längre in än i hallen. Hallen är inte speciellt stor men sen å andra sidan så lever denna hund ett rikt liv ändå. Hon får mycket motion och tränas med mycket, tycker ju det är fantstiskt kul! Han spårar med henne och hon är också eftersökshund. Däremot är hon så hungrig efter kärlek och närhet för det är nog inget hon får för mycket av. Hon nästan kryper upp i knät på en när man kommer dit!!!

• Vargtass

Jag fick lämna in min Schäfertik på hundpensionat för ett tag sen när vi skulle iväg. Hon skulle då stå i en rastgård hela dagen och på natten fick hon komma in i en box i stallet (men där var varmt) och sen dagen efter stod hon i rastgården igen tills vi skulle hämta henne. Vilken ångest jag hade!!! Min lilla flicka....? Så ledsen och övergiven hon måste ha kännt sig? Den gamla hunden kunde vi lämna till bekantar men en ung Schäfer som kräver en fast hand går inte så lång tid. Vi har lämnat henne till det paret ett par gånger innan och hon "tar över" på några tmmar. De är rent för snälla och "mesiga". Så Pensionat var det alternativ som vi hade att välja. Så tramsig man är med sina hundar egentligen? Det tar ju ingen skada så, inte för ett dygn, men jag kan tillägga att jag tänkte mer på min vovve än jag njöt av den utflykt vi skulle göra...

• Vargtass

Det är kanske mitt inlägg som tolkas så om när jag lämnade min tjej på pensionat och hon fick stå i rastgård. Så fall var det inget illa menat. Jag är bara lite "pjallig" med min hund. Jag tycker inte det är fel med rastgårdar, vi ska också bygga en. Bara hundarna får den stimulans och sällskap som de behöver ändå.

Svar på tråden Jakthund??