• Rolla

2 missfall efter IVF

Hej
    Jag har gjort 2 IVF/ICSI båda lyckades men slutade med Missfall..
    Jag har frågat min läkare angående utredning... men han sa att man gör utredning om man har fått 3 missfall efter varandra.
    Men att få ett tredje missfall så är chansen 1%. Vet inte om min information har hjälpt dig mycket... Men jag ska utomlands nu under sommarn o gör en utredning som jag får bet. för. Jag vill gärna veta om det e något hos mig som orsakar ett missfall innan jag ger mig in på mitt sista gratis försök med IVF/ICSI.

Lycka till
    Kram Rolla

• Rolla

Birsen:
    Jag ska till Libanon... Jag ska dit på "semester", men jag tänkte att jag skulle kolla upp med en utredning och fråga hur mycket det kostar med IVF/ICSI. Vi har bara ett försök kvar här, skulle det inte gå vägen så vill jag gärna veta vad för andra möjligheter som finns. Allt jag har fått reda på att om man får flera BRA ägg så brukar man få tillbaks dem om det e vad man vill. I vårt fall så har det varit så att vi har bara fått ett bra ägg. Jag har fått min journal från Sahlgrenska och jag ska ta med dem så jag kan vissa den läkaren som jag ska till vad vår situation är.

Katterärbäst: Eftersom sjukhuset står för våra IVF så kanske det e därför dem sa nej till oss angående en utredning. Jag vet inte riktigt.....

• Rolla

Glömde o fråga er...
    NI har båda haft 2 missfall efter IVF...
    Har ni gjort fler IVF beh eller bara 2 ggr o båda ggr så har det slutat med missfall?

• Rolla

Skeppet:
    Det e faktiskt inte så ovanligt att man får 2 missfall efter varandra. Det kommer du att märka med tiden. Men att få ett tredje missfall... det e inte så vanligt, enligt läkaren i alla fall.

Här inne så träffar man såååå många som har varit med om ett eller 2 eller flera missfall, ibland man undrar vara alla dessa personer finns i vår omgivning. Men visst så drar sig väldigt många till FL för att finna stöd o kunna dela med sig av sina egna o andras erfaranhet.

Hur har det varit med era mens efter missfallet. Jag fick mens 2 ggr med en vecka mellan rum!

• Rolla

looby:
    Lycka till
    Jag vet inte riktigt om jag ska önska dig lycka till med utredningen o hoppas att dem hittar felet eller inte...
    Ibland e det skönare o veta vad som går fel än att bara få svaret att det e otur.

Lycka till i alla fall
    Kram Rolla

• Rolla

Birsen:
    Ja, det stämmer... Jag håller med dig om allt detta.
    Absolut som du sa... Eftersom det tar sån tid för oss att bli gravida så e det jobbigt med missfall. När man tror att äntligen e det min tur så får m an bakslag med missfall. Snart e det våra tur ska du se.

• Rolla

Vi kommer oxå ta det lungt. Jag ska boka en tid för samtal i början på sept. Då har jag kommit hem igen. Sen så ska vi planera in 3e IVF. Men läkaren sa att vi skulle ha ett samtal först så att vi planerar på ett så bra så möjligt sätt. Sen ska jag försöka bli av med de extra kilo som jag har fått under sista gravid.

Svar på tråden 2 missfall efter IVF