• Birsen

2 missfall efter IVF

Hejsann.
    Ville bara kolla om det är någon mer som har haft två missfall när ni gjort IVF behandlingar.
    I så fall undrar jag om man kan få göra en utredning innan. Det tar ju tid att bli gravid med IVF.

• Svar på tråden 2 missfall efter IVF
  • Birsen

Min läkare sa samma sak att oftast hittar man inte orsaken för missfall. Men jag ska fråga på privatkliniken eftersom vi har börjat betala för våra försök så kan man kanske göra en utredning där. Det ligger på 5000kr och det tycker jag är värt. Istället för att gå och oroa sig för ett tredje missfall.
    Det är så orättvist ibland.

Rolla:
    Får jag fråga vart du ska göra utredningen. Ska till Turkiet nu den 29 men har inte kollat upp det där med utredning där nere. vet bara att IVF/ICSI är dyrare där nere än vad det är i Sverige.

• Birsen

Vi fick tre landstingsförsök och jag blev gravid på första IVF/ICSI försöket. Fick missfall. sen gjorde vi två FET som mislyckades. Tredje och sista försöket fick jag bara ett ägg ocg det fösöket mislyckades oxå. Detta FET försöket har vi bekostat själva. Fick tillbaka 2 st embryon innan så ville dom inte sätta tillbaks två.

Jag har frågat lite priser i Tr. Där har man ju inte högkostnadskort så all medicinering går runt 1300 dollar. Sen tar dom 2500 dollar bara för IVFen och all läkarbesök och u-ljud kostar extra. Detta är eftersom man inte är medborgare där och inte har försäkringar.
    Här kommer jag bara betala 15 000 för ett IVF/ICSI. Eftersom jag går på Fertilitetscentrum och dom sammarbetar med en läkare här. Så jag komme rgöra alla undersökningar här. Bara ÄP, ET i Gbg.

• Birsen

Hej skeppet!

Vilken vecka var du i? Till mig så sa dom att man måste ha haft tre missfall för att göra utredning. Men jag kan nog göra det privat om jag vill.
    Vilken klinik går du till?

• Birsen

Hej

Rolla:

Viss är det vanligt med missfall. Det fick jag oxå höra genom min läkare. Det som är jobbigt är att när man gör IVF så tar det så långt tid innan man får en graviditet jag har blivit gravid två gånger på 5 år. Hade man kunnat bli gravid på normal sätt så kanske man int ebrytt sig om det. Ovissheten med att när nästagraviditet blir är jobbig.

Looby:

Var går du? Jag tvekar så men jag funderar också på en utredning efter sommaren.

• Birsen

Själv ska vi ta det lungt nu under sommaren. Dels för att vi åker bort i en månad nästa vecka, dels för att kliniken har semesterstängt när vi kommit tillbaka.
    Sen är det nog bra efter så mycket stress och oro att återhämta kroppen.

• Birsen
    jag hoppas det värkligen Rolla. Cool
Svar på tråden 2 missfall efter IVF