• karatelinda

Virginia Andrews böcker?

Nån som vet om Virginia Andrews böcker finns att köpas på nätet? Jag tycker de är såå bra, har läst två serier (den om Ruby, och om Melody) men skulle vilja få tag på alla böckerna! Finns bara de serierna på biblioteket där jag bor.

• Svar på tråden Virginia Andrews böcker?
  • Griiisen

*lite försiktigt* Var det hon som skrev "Blomblad för vinden" mfl..?

Kolla på www.bokus.se, de har en hel del böcker - både gamla, nya, studieböcker mm.

• karatelinda

Ja, den hör till hennes böcker! Skall kolla bokus! Tack för tipset!

• LillaSnigel

åhhh måste oxå kika på tipset Har tyvärr tappat bort lite böcker..

karatelinda --> Är böckerna som handlar o Ruby och Melody bra ??

Jag har själv lästa alla gammla,, vindsträdgården - serien.. Och Svart ängel.. Och dom e ju suveräna

• karatelinda

visst, det fanns några böcker hos bokus, men inte alla serier. Bara just den serien som jag läst.. och så många på engelska. Men föredrar svenska romaner. Nån som vet nåt annat ställe än bokus?

• karatelinda

Lilla Snigel - tyckte att böckerna om Ruby nästan var bättre. Den serien börjar med Röd som rubinen.. oj, nu minns jag inte vad de andra heter. Serien om Melody fanns på Bokus. Eller i varje fall några av böckerna. Men båda serierna är jättebra tycker jag ändå. De är skrivna lite i samma stil, men det stör inte på nåt vis. Såg att det fanns en femte bok i serien om Melody, det visste jag inte.. borde beställa den från Bokus!

• karatelinda

Lilla snigel - just den serien, vindsträdgården skulle jag vilja ha! Visst är det den som handlar om två barn som är inlåsta i ett vindsrum eller nåt liknande? Har hört att den ska va jättebra, men bara en bok i serien finns på mitt bibliotek, och man vill ju gärna låna hela serien om man ändå ska läsa den.

• Griiisen

Det är väl "Blomblad för vinden" som är den första..? Eller är det "Vindsträdgården"..? Vad heter resten i den serien?

De var ju så himla bra kommer jag ihåg! Det spårade i och för sig ut lite i typ bok nr 5 eller nåt när det blev som en enda stor såpopera, när alla hade haft ihop det med alla (tom bror/syster!). Men kul att läsa dem var det!

• Jossan

jag älskar hennes böcker har alla som kommit ut på svenska dock finns det en del kvar som inte är översatta på svenska ännu tyvärr..
    men det kommer nog..
    synd att hon dog för några år sedan för när sista boken är översatt får man hitta en ny författare

tycker boken älskade audrina är skitbra trots att det bara är en del är väl den enda boken som bara finns som en del för alla andra har väl flera böcker som handlar om samma personer?

kram J

• Cess

Vindsträdgården heter den första, Blomblad för vinden heter den andra. Den tredje heter Törnbädden och den fjärde heter....äsch...nu glömde jag det! Men jag älskar verkligen de böckerna. .....Förresten så finns det en bok som man kan läsa innnan Vindsträdgården!!

Vad är det här om Melody??
    Kanske ska leta reda på de böckerna. Är i behov av lite roman läsning osm man kan dyka ner i och sträckläsa. Fantisera bort sig!!!

Vad heter den första boken med Melody?

• karatelinda

Tycker mig minnas att den heter just det - "melody". I alla fall en bok i serien heter det.

Svar på tråden Virginia Andrews böcker?