• Who am I

Tips inför ett Budgetbröllop

Min syster ska gifta sig i september och ska då ha ett budgetbröllop.
    De ska gifta sig i kyrkan och sedan bjuds alla med till en restaurang där det är självkostnadspris som gäller, hon har det alternativet ist för presenter, och efter maten blir det fest hemma hos brudparet.

Det jag nu vill ha är MASSA idéer och tips på saker man kan fixa billigt inför bröllopet!
    Bålrecept! Billiga tilltugg att ha på festen! Hur man gör fina inbjudningskort själv osv.

Jag ska fotografera bröllopet och kläderna som vi tärnor ska ha köper vi själv, kläder vi även kan ha till vardags då

Alla tips tas emot med glädje och tacksamhet!

Är sååå glad! Min lillasyster ska gifta sig!

And when you get the choice to sit it out or dance, I hope you dance!
  • Svar på tråden Tips inför ett Budgetbröllop
  • Henrik28

Hembränt, micropopcorn o sen mailar ni inbjudan.

• Grannen

Köp inte skor på bröllopsbutiken utan i vanlig skobutik.

Låna tiara/slöja/smycken om hon ska ha det.

Köp alkohol utomlands till festen (om det ska vara en sådan fest!)

Kolla på scrappingsidorna här för att få tips på bröllopsinbjudningar, eller starta en tråd "visa mig din inbjudan..."

Plocka buketten och bind den själv istället för att köpa, likaså dekorera bord och kyrkan med vilda blommor.

Gör en svag bål, alla tål inte att blanda olika sorter så det är bra att bara ta lite alkohol i. Vitt vin, dricka, juice, frusna vindruvor är en enkel och dog blandning.

• Grannen

Henrik28: det är också en variant!

• Grannen

Köp begagnad klänning, lika billigt som att hyra!

• Henrik28

Maila inbjudan fungerar ju. Sms:a också, fast det är väl lite väl opersonligt.

• Who am I

Hon har redan bröllopskläder
    Hon är countrytjej och har köpt en korsettliknande grej, en vit tyllkjol och ett par vita cowboyboots.

• Grannen

Vilket tema ska det vara? Ska det vara lite country över det så kan man ju göra snacks som passar den stilen.

• Duckan74

Gör inte som vi, köpte kort och kuvert på Åhléns för att printa själv hemma och dekorera och så. Slutade med att de var mycket dyrare än om vi köpt färdigtryckta. Visserligen lite roligare att skicka ut, men vilket arbete det låg bakom, puh..
    Blommor kan ni köpa på det billigaste stället i stan (om ni har nåt som liknar vårat Hötorget i sthlm tex) och binda ihop buketten med siden band bara. Kostar kanske några hundralappar jämfört med tusenlappar om floristen ska binda den.
    Som tilltugg kan ni bla köpa mjukt tunnbröd, pepparrot och skinka, rulla ihop och skär små snittar.

• Who am I

Det ska vara tema country ja *ler*

• Sar

Varför inte ha bröllopsfesten på en loge istället? Maten kan göras iordning före och tillagas på en stor wok och så tar man betalt (250-300 kr) istället för bröllopspresenter.
    Han man baxat dit ett kylskåp (det måste vara el indraget men det är det i de flesta logar som hyrs ut/lånas ut) så får var och en lägga pengar i en burk för biran.
    Vi var på ett sådant bröllop förra året och det var hur kul som helst och väldigt avslappnat.

Svar på tråden Tips inför ett Budgetbröllop