Vi hade festen i kyrkans församlingshem efteråt = gratis
(Hör med kyrkan, men vi fick servera alkohol, de flesta kyrkor godkänner det) Fast dom kanske inte ska gifta sig i kyrkan?
Maten hyrde vi in en cateringfirma och vi valde ett buffe-alternativ = kostnad ca 200 kr/pp.
Jag ville med göra egna inbjudningskort och gjorde som Duckan. Som även hon sa, det blev inte billigare och det blev tyvärr inte heller särskilt bra! Och då anser jag mig ändå vara en "pysslare". Mitt tips, kolla runt de olika fotofirmorna på nätet, många har fina inbjudningskort som man kan göra mer eller mindre personliga och oftast kostar de runt 3-5kr/st inkl kuvert.
Blommor = tala inte om att det är för brud, utan säg att det är för fest, bal eller möjligtvis brudtärna. Tyvärr tar många affärer extra betalt när det är just för bruden. Samma sak om ni ska fixa hår/make up. Ytterligare ett alternativ som min väninna hade; sidenblommor! Hittar man någon som är duktig på sidenblommor kan det bli minst lika fint som äkta plus att de håller sig och är billigare!
Dekorationer = skippa blomarrangemang i varje hörn = dyrt. Gör egna arrangemang, fina vaser finns på t.ex Coop eller ikea. Pryd med mycket grönt (som man kan plocka själv som någon sa!) och även annat, på pysselbutiker som Panduro kan man hitta storpack med saker som man kan fylla ut dekorationerna med. Vi hade pärlor som fästes på ståltråd, blå pinnar, blad och sedan en sidenblomma i en fin kruka.
Vi köpte avslutningsvis 4 st vanliga, blommande krukväxter till dekoration och fina krukor till dem. Dessutom lever de än idag!
Det är allt jag kan komma på just nu.