• PLank

Hudlotion för torr hud?

Jag har såååååå torra ben, och inget verkar hjälpa Någon här som kan tipsa om den bästa hudlotionen?

• Svar på tråden Hudlotion för torr hud?
  • Flisan79

CanoDerm från apoteket kan jag rekomendera...använder ingen annan....har psoriasis som gör mig väldigt torr

• Trynträ

Essexlotion med karbamid i på pumpflaska. Fås på recept. Kanon mot torr hud. Jag blev av med mina eksem en vägen.

• Maijan

Jag gillar också Body butter. Har provat den med Shea-smör o den med hampa. Båda är för mycket torr hud. Gillar tyvärr inte lukten på Hemp bb, men shean luktar gott! Rekommenderar duschkrämen som är i samma serie, torkar ut mycket mindre än vanliga duschkrämer.

• Pokergirl

Decleor finns på salong, eller ebay (mkt billigare där ). För att hitta salong kolla på www.dermrome.se

• Twins 2

Jag har äntligen hittat mitt märke Mary kay finns ej i butik.Man måste ta kontakt med en försäljare som kommer hem till dig så att du får prova produkten. Dyrt men den räcker upp till ett år och har tagit bort mina torr eksem super bra, ni som tycker miniderm funkar kan ta kontakt med en läkare så skriver han ut pump flaskor lite billigare i längden.

• Mammatilltretroll

Absolut den enda krämen som hjälper min torra eksem hud är Urtekrams Barnbodylotion.
    Den är helt naturlig och ska helst smörjas på lite lite fuktig hud (när man kommer ut ur duschen och bara torkar lite torrt först)

Kostar under 50 kr för 250 ml dessutom om man beställer den på bodystore.se

*~Mejas Mamma~*
  • NillisPillis

HTH tycker jag e bra =)

• sweetpea

HTH (Den gör vad den heter: Hjälper Torr Hud) är verkligen suverän. Body Butter är också bra, men man luktar som en hel himla parfymaffär efteråt, och det är ju inte alltid bra.

• Harlots House

Kolla annars alla superlyxiga, härliga och dunder-mjukgörande bodybutters på www.eleven.se

We caught the tread of dancing feet,We loitered down the moonlit street....
  • Fru Engman

Jag har lidit av torr hud sen jag var jätteliten och har provat det mesta, utan eller med recept...

Jag blev tipsad om att Body Shop har en kräm: Body Butter/Kroppssmör.
    Den är bara sååå bra, man blir mjuk och len av den och så finns den i jättemånga olika dofter.
    Jag har förälskat mig i Mango men har även köpt jordgubb och kokosnöt...
    Sen finns den i choklad, oliv mm...
    Titta själv:

www.thebodyshop.se/se/vartsortiment/kropp/kroppssmor/

Kramar Hanna!

♥Hanna&Lillis♥
  • Fru Engman

Ojdå...missa att nån annan redan gett dig länken... Glad

Det enda som kan vara ett litet litet minus med BB är att den är dyr: 155:-
    Fast det beror ju hur man ser på det...
    För den är väldigt dryg och håller länge!!!

♥Hanna&Lillis♥
  • litenmamme

Hej på er! Jobbar själv i skönhetsbranshen och har provat väldigt mycket! Jag vill rekommendera Clarins Express body lotion, toppenbra!

• LPW

Jag använder en body lotion, "Bigelow Lemon Body cream", som är helt outstanding. Jag tror inte att den går att köpa här hemma, men jag beställde en burk från USA och det är det absolut bästa jag prövat (har provat allt från Body butter från Body Shop till cremer från Kiehl´s). En annan creme som dock är bra är "Creme Brulee Souffle Body Crème" från L. Mercier, men den doftar lite väl starkt i min smak för att smörja in sig helt med.

• L8W

Biotherm Body Lotion, aprikos flaska

• aell

Min dotter som är atopiker använder Essex. Jag brukar "stjäla" av den då och då när jag har torra händer. Den hjälper jättebra!

Svar på tråden Hudlotion för torr hud?