Inlägg från: Alfonsmamman |Visa alla inlägg
  • Alfonsmamman

Sydafrika?

Hej. Sydafrika är jag kär i. Jag jobbade där för två år sedan i fem veckor. I Kapstaden. Jag skulle kunna skriva i en evighet om detta underbara ställe på jorden. Men istället svarar jag lite på vad du vill veta.. Visst kostar det lite att åka dit. Runt 6000-8000 för en flygstol beroende på när du åker. Jag fick min resa betald, men har kollat lite själv, funderar på att återvända. Men hm, ja man måste ju ha pengar. Att leva där är extremt billligt för oss i dyra Sverige. Att äta är nästan gratis. Och maten är sååå bra. Varmast är det under våran vinter och tvärtom. Boende vet jag inte något om. Men då allt annat är billigt kan jag inte tänka mig att det är så dyrt.

En värld av kontraster kan jag sammanfatta Kapstaden i. Åk och du blir förälskad. Det kan jag hålla mitt ord på att du blir. KLättre upp på toppen av Lion´s head. Sitt där mitt i natten, med hela Kapstades ljus och människors öden under dina fötter. Ställ dig upp och sträck dina armar upp i luften och du når Gud.

Jag önskar dig en fantastisk oförglömlig resa om du bestämmer dig för att åka. Kram kram // mli

• Alfonsmamman

Jag tror det beror lite på vart du åker, men i kapstaden behövs inga malariatabletter. Tog någon spruta själv, men det var det enda. Kommer inte ihåg vad jag tog. Vatnet i Kapstaden går att dricka. Inga problem.

Svar på tråden Sydafrika?