Min ångest tar död på mig
Jag vet inte längre vad jag ska ta mig till. Min och min sambos förhållande är helt döt. Vi har inte haft sex sedan i höstas och har egentligen alltid haft dåligt sexliv. Vi försöker bygga upp ett liv men det är som vi aldrig lyckas. Vi harpratat om att gå i parterapi men min sambo drar sig alltid ur. I morse var ännu ett onödigt bråk som jag vet vi båda är lika skyldiga i. Efteråt satt jag i badkaret och kände impulserna och ångesten riva i kroppen och på nått sätt känns det som jag fått nog. Som jag inte vet vart jag ska göra av mig själv längre. Pratade med en läkare för några veckor sedan och blev erbjuden ångestdempande medecin vid behov och hon (läkaren) var uppriktigt ledsen när hon sa att öppen psyk inte tar i mot annat en dem med diagnos. Jag har haft mycket panikångest när jag var mindre, posttraumatiskt stressyndrom men fick väldigt mycket hjälp och blev mycket bättre. Nu känns det som allt håller på att rasa igen och jag vet inte vart jag ska vända mig för att få en samtalskontakt. Enligt sambon har vi inte råd att betala en privat så det känns hopplöst.