Inlägg från: Maijlo |Visa alla inlägg
  • Maijlo

Eurovision Song Contest-tråden!!

Litauen - jag tror jag skrattar ihjäl mig! Vem har röstat på det bidraget?

Jag blev faktiskt positivt överraskad av Carola igår. Jag är verkligen inte ett Carolafan utan snarare tvärtom.

Gårdagens chock tycker jag var att Belgiens kanonlåt missade finalen. Det var en total överraskning för min del.

• Maijlo

Hon har betett sig riktigt divigt och varit väldigt otrevlig mot många. Jag misstänker en smutskastningskampanj...

• Maijlo

Hon ville göra en parodi på Paris Hilton fenomenet, det var i varje fall vad de sa på förprogrammen på teve. Jag tycker att det var synd att hon sabbade det hela genom att vara dryg och otrevlig. Annars hade jag föredragit hennes skämtlåt ungefär tusen gånger mer än Litauens om det nu är ett plus att ha en joker med till finalen.

• Maijlo

Det är ju själva syftet, Kanelflicka.

• Maijlo

Jag kommer att rösta med min släkt i morgon. Vi har ett avancerat mejlsystem Snacka om festivalnördar vi är! Hehe... "Vår" vinnare i vår omröstning är lika viktig som den riktiga vinnaren för oss. Haha.

Är det andra som gör så?

• Maijlo

Hur många trummor hittade ni? Trettio?

• Maijlo

I de djupaste vattnen... Skämt å sido så verkar Silvia göra allt för att synas.

Vad handlar texten om i Bosniens låt, du som kan språket? Det enda ordet jag förstår är Leila och Rosmarin.

• Maijlo
    Tack! Vilken vacker text! Hans fru kan skatta sig lycklig.
  • Maijlo

Jag har också känt att den påminner om någon låt faktsikt. Men den svenska texten på Carolas låt om vind i håret osv är ju inte direkt nyskapad den heller.

• Maijlo

Det var ju de som startade hela tävlingen såvitt jag minns...

Nu måste jag kolla in Silvia!

Svar på tråden Eurovision Song Contest-tråden!!