Eurovision Song Contest-tråden!!
Cheri
Cheri
Finland förtjänar verkligen vinsten. 40 år har dom varit med och Europa har skrattat åt dom. Nu visade dom oss alla!
Kommer förmodligen åka till Helsingfors nästa år och titta - men jag har hört ett rykte om att det KANSKE skulle vara i Rovaniemi, för Lordi kommer därifrån - då kommer jag och sover hos en kompis i Luleå! Haha! Jag SKA dit. Fast jag tror nog att det blir Helsinki.
Tyckte att det var skönt att Carola inte vann. Snopet för Sverige iofs, men Carola har trott hela tiden att hon skulle ta hem segern och jag tyckte att det var dags för henne att få fötterna ner på jorden igen.
Förövrigt nynnar jag på HELA tiden på Norges bidrag - "Alvedansen"
Har gjort mig alldeles egen lilla krönika / recension om vad jag tyckte om alla låtarna
ni kan hitta den här: www.familjeliv.se/Forum-5-156/m9531546.html
om ni vill läsa den dvs.
Sverige ger ofta röster till sina grannländer, Norge & Danmark - men det kan vara ALLT från 1 - 12 poäng. Det är ALDRIG så som Grekland och Cypern. Som alltid ger varandra 12:orna..
I år gav Sverige Norge 2 poäng och Danmark 8 poäng tror jag.
Och Finland fick 12:an. Sverige har ALDRIG gett Finland 12:an.
Jag tror inte ens att Sverige någonsin har gett Finland poäng.
Förrän igår!
Jenny28:
Ja, ska det handla politiskt sätt, så blev jag jättefundersam igår.
Finland, Estland, Lettland och Litauen gav antingen en 10:a eller 12:a till Ryssland.. och politiskt sätt - HATAR dessa länder Ryssland, pga dess gemensamma historia.
Yes, Thaleia.
Fast jag tror inte det handlar i fallet "Grekland - Cypern"
Kanelflicka: Ja, du ser
Litauen gillar inte Ryssland, men känner igen Dima.