• Maggis

Eurovision Song Contest 2006

Hallå!

Såg att melodifestivaltråden var stängd nu och kan inte se att någon ny startats. Nu är det ju final imorgon och Sverige har kvalat in, så... Här kan vi dryfta våra tankar, höja till skyarna eller dissa så mycket vi vill!

Själv var jag säker på att Carola skulle vidare även om jag inte är särdeles förtjust i vare sig henne eller låten. Men, jag tycker ändå hon gjorde bra ifrån sig och klasskillnaden hördes tydligt jämfört med många andra låtar. Och startnumret är ju kanon!

Tycker det är kul att Lordi gick vidare men förvånas över att varken Estland eller Belgien kvalade in.

Blev kär i Bosniens vackra, vackra sång och helt paff när Island äntrade scenen. Vilka massiva bu-rop! Aldrig hört något liknande...

//Maggis
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-19 11:50:48:
    Ooops!
    Ser ju nu att det visst fanns massor med nya trådar sedan gårdagen. Hade jag sökt på Carola hade jag nog fått mängder med träffar.
  • Svar på tråden Eurovision Song Contest 2006
  • Maggis

Flyttar upp den och hoppas att någon hakar på... Alltid kul med en samlad tråd.

//Maggis
  • Fiaflopp

Antingen Lordi eller Carola...

• Cortina79

Jag blev oxå besviken att Belgien inte kom vidare, tyckte även Slovenien var bra. Hur i hela fridens namn kunde Litauen och Turkiet komma vidare, de var pinsmat dåliga, tycker jag..

• Maggis

Fiaflopp;

Ja, Carola för att hon är Sveriges bidrag, naturligtvis. Och Lordi var ju ashäftiga.
    Resten har jag hört alldeles för lite för att ha någon åsikt även om Rysslands låt var helt okej. Och Bosniens då... men den är väl ingen vinnare, kanske.

Men Lettland??? Vad har de i finalen att göra? Fruktansvärt dålig, tycker jag.

//Maggis
  • Maggis

Cortina79;

Var det Litauen eller Lettland som hade de där gubbarna med hejaramsan och psykbrytet?
    Blandar alltid ihop de två länderna...Generad

//Maggis
  • Fåret Shaun

Hörde evighet med någon Thomas idag på radion (lantz i p3 med Luuk). Har inte innan tyckt att låten är bra, men jag fick gåshud över hela kroppen.

• Ängel1982

lituania heter ju litauen på engelska o det var de som hade gubbarna som hoppade runt o sjöng (?) we are the winners...

• Cortina79

Lettland är ju direktkvalifiserade, så man kan inte göra så mycket åt det....men jag tvivlar på att deras akapella sång går vidare till nästa år.

• niiina

Jag blev så stolt över att vara Svensk igår Carola var så överlägset mycket bättre än de andra tävlande. Jag satt och oroade mig lite över att hamna på startnumret efter Lordi. Det hade tagit lite udden av Carolas låt. Oavsett vad man tycker om de båda bidragen så är de lite pampigare än många av de andra så det hade varit synd att ha de efter varandra , men nu slapp vi oroa oss för det iaf.

Nu längtar jag nåt oootroligt tills på Lördag. Och en sak är säker. Då släpps inte Sambons gapiga bröder och vänner in. De är Finnar hela bunten och var bara liite tyssta medans Lordi spelade sen var det gap resten av tiden *blä*
    Nä på Lördag blir det jag och syrran, i myskläder, med bordet proppat av "gotta" och med "poängställningsprotokoll" i knät

Svar på tråden Eurovision Song Contest 2006