• Maggis

Eurovision Song Contest 2006

Hallå!

Såg att melodifestivaltråden var stängd nu och kan inte se att någon ny startats. Nu är det ju final imorgon och Sverige har kvalat in, så... Här kan vi dryfta våra tankar, höja till skyarna eller dissa så mycket vi vill!

Själv var jag säker på att Carola skulle vidare även om jag inte är särdeles förtjust i vare sig henne eller låten. Men, jag tycker ändå hon gjorde bra ifrån sig och klasskillnaden hördes tydligt jämfört med många andra låtar. Och startnumret är ju kanon!

Tycker det är kul att Lordi gick vidare men förvånas över att varken Estland eller Belgien kvalade in.

Blev kär i Bosniens vackra, vackra sång och helt paff när Island äntrade scenen. Vilka massiva bu-rop! Aldrig hört något liknande...

//Maggis
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-19 11:50:48:
    Ooops!
    Ser ju nu att det visst fanns massor med nya trådar sedan gårdagen. Hade jag sökt på Carola hade jag nog fått mängder med träffar.
  • Svar på tråden Eurovision Song Contest 2006
  • Maggis

Cortina;

Åh, är det det? Ja, jag tyckte ju att de påminde om varandra, som sagt. Är ju lite uppfödd med den typen av musik så det rycker lite i hjärterötterna när jag hör sånt.

//Maggis
  • Kanelflicka

Maggis, japp , jag är från Litauen. Och jag tyckte inte att låten var bra men jag röstade på den ändå för att 1) jag är en patriot, 2) en av killarna som sjöng var jag kär i under mina tonårstider 3) tycker om deras budskap och ironi.

De själva under presskonferansen har sagt att det går ej att lyssna på låten fler än 2 gånger.

Litauen har nästa alltid fått sämsta placering så det här gången gjorde man statement om detta i hemlandet De "slägde ihop" bidraget, satsade minimalt med pengar (kring 50.000 kronor, jämför det med carolas team på 25 personer , or kallade sig själv för "winners".

Det finns vissa dolda budskap (antydningar till andra litauiska låtar) i som bara de som är från Litauen kan känna igen. Som sagt, ingen hade trott på att de skulle gå vidare men litauer var tydligen trötta på att ta Eurovision på allvar och misslyckas varje gång. Därför valde man att skratta oss sina "framgångar" i ESC.

• Lejra

Jag hejjade på Estland men inte gick dom vidare till finalen inte... *suck*

• Maggis

Kanelflicka:

Kul! Ja, de fick mig som sagt att skratta och det är mycket värt. Och patriotism är aldrig fel.
    Fråga: tonårsidolcrush eller har du träffat honom "på riktigt"? Vem av dem är det? Om man får fråga...?

Måste ju också säga att det var rent uppfriskande med en påklädd kvinnlig artist (Carola). Flertalet andra hade ju inte på sig någonting, knappt, så det kändes vågat att vara täckt från topp till tå. Ingen mer som känner så?

//Maggis
  • Maggis

Tycker dessutom att guldstassen är snyggare än den blå hon hade i finalen här hemma.

//Maggis
  • Kanelflicka

Maggis, jag har träffat flera av de på riktigt, inklusive min "kärlek". Han är den som sjunger (eller ska jag säga skriker?) mest och har(som vi säger i hemlandet) små djävlar i ögonen.
    Jag hade ingen relation dock...Men oj vad jag föreställde mig saker och ting

• Maggis

Kanelflicka;

Tack för att du ville svara på min nyfikna fråga. Ska kolla in honom lite extra imorgon om jag hinner (jobbar natt och är det mycket att göra så blir det slumpartat vilka man hinner se).

//Maggis
  • Maggis

Heja Lordi!!
    Hu, vad kul att de vann.

Carolas 5e plats är ju helt OK och Bosnien tog sig upp på en fin plats också. Men, och ursäkta mig nu, Kanelflickan, Litauen??? 6:e plats?? Hmmm...

//Maggis
  • Kanelflicka

Jag är såååååå glad.. 6:e plats... Hurra!!!!!!
    We are the winners!!!

• Jahaja

Jag undrar om jag missade nånting med Bosniens låt för ja tyckte den rent av va skittråkig...

Men Hejja Finland!!

Å We are the winners är nog ändå låten som folk går å sjunger på ! Jag hörde två småflickor i lekparken igår som skrålade den!

• MelvinÅMamma

Finlands vinst=Ett hån mot allt vad musikallitet,känsla och utstrålning heter......helt galet att dom vann!!Fatttar ingenting....hade de inte vart grannar hade ja gråtit mig till sömns igår....

• Bubblan06
    MelvinÅMamma
    Vad är det som du tycker är omusikaliskt med Lordi?
  • meesa

Och jag tycker precis tvärtom.. Det var ett kul grepp, att skicka hårdrockare till ESC. Personligen gillar jag verkligen låten, men jag kan tänka mig att många "anti-röstade" på Lordi, just för att de är så annorlunda mot allt annat i tävlingen.. Lordi och Litauen fick mina röster iaf. Och jag tyckte för en gångs skull att hela tävlingen var rolig. Mycket bra musik!

• Maggis

MelvinÅMamma;

Tycker också precis tvärtom. Tar man bort maskerna och all pyroteknik så återstår en melodiös och lättlyssnad låt. Tycker jag.

Jahaja;

Själv tyckte jag Bosniens var jättevacker. Men jag är, som sagt, uppfödd med den typen av musik. Å andra sidan fick väl Bosnien en 10:a från oss så helt själv om min åsikt verkar jag inte vara, vilket känns lite kul.

//Maggis
Svar på tråden Eurovision Song Contest 2006