• fisbubbla

Men rasismen mot vita då?

Nu startar jag en tråd om rasismen mot oss vita eftersom man tydligen inte får diskutera den i andra trådar.

I dagens samhälle så känns det nästan som att dom flesta blundar för att det finns invandrare som kan vara extremt fördomsfulla mot oss vita, svenskar. Ofta har man inte ens gjort dom något, men ändå får man höra att sverige är ett jävla skitland och att man är en jävla svenne/svennehora, eller kanske till och med en viting.

Jag har inga problem med att bli kallad för vit eller så, så länge det inte ligger något fördomsfullt i det. Men många tycks blunda för att den här sortens rasism finns. För i mångas ögon så verkar det som att rasism, det är något som bara dom vita utför.

Ska vi bara sitta och acceptera att det här finns eller tänker ni fortsätta blunda för det?

• Svar på tråden Men rasismen mot vita då?
  • Nicke

Man måste ju acceptera det. Gör man det inte så blir man automatiskt rasist. Suck.

• izadora

Håller med.
    Har någon som av en mörk och eller invandrare (hu jedana mej, nu blir man väl kallad rasist)blivigt kallad svenne och liknande anmält detta för hets mot folkgrupp till polisen? Skulle vara kul att veta vad de hade gjort om man kommit dit och gjort det.

• fisbubbla

Jo, man är rasist för allt möjligt idag.

• bluemountain

det finns rasism på båda hållen och det är lika illa vilket som

• Koff

Nej absolut inte, rasism ska aldrig accepteras oavsett vem som uttrycker rasistiska åsikter. Och jag håller med dig lite i det du säger om att det verkar som att rasism bara kan uttryckas mot icke-vita vilket för mig är totalt ofattbart.

Jag har upplevt det du beskriver om att bli kallad hora enbart för att man ser svensk ut. Jag har fått en utförlig förklaring till varför svenska tjejer är horor och trots motargument och förlaringar om hur våra kulturer skiljer sig så är jag ändå en hora.

Det är lika rasistiskt att säga jävla svennehora som att säga jävla svarting. Men tyvärr så verkar inte myndigheten hålla med om det. Man ska acceptera allt som svensk för om man säger ifrån så gör man fel.

• fisbubbla

Förmodligen hade anmälan lagts ner

• gladlouise

jag tycker att vi svenskar är väldigt öppna för att ta emot utlännigar i vårt land, många kommer hit och si8tter på soc och allt vad bidrag heter..samtidigt är dom väldigt otacksamma enligt min mening, dom gnäller över vilket jävla rasist land vi har och hur skit de är att bo här..men åk hem då ocj bli sönderskjuten i ditt eghet land då? istället för att stanna här och uppleva de som att alla vill dej illa så finns de ett alternativ att åka tillbaka hem igen..

• Lilla näktergal

Jag håller helt och hållet med dig och i och med att jag säger detta så blir man väl påhoppad nu.

Är absolut ingen rasist men ibland blir man förbannad när allt ska anpassas efter invandrarna, tex kvotering. Jag är emot ALL kvotering. Där kan man snacka om diskriminering. Kvinnor som ska kvoteras in, invandrare ska kvoteras in osv, för fan ta den som är mest lämplig!

Många har ju sett programmen på TV som visades för någon vecka sedan ang "islampoliserna" och man kan ju lungt säga att man är chockad! Vad har dom här att göra då om vårt land är så hemskt samt att vi svenskar kallas för otrogna?! Helt sjukt.

Känner flera invandrare både "nya" och andragenerations och dom är också chockade över vårt samhälle.

Vågar man posta detta inlägget nu tro, utan att folk ska missförstå?

• fisbubbla

Ja, säger man ifrån så är man rasist igen. Det bara går runt.

Det värsta är ju när folk inte ser den andra sidan av rasismen..

Svar på tråden Men rasismen mot vita då?