• Tildus

Kan man ha en garderob som sovplats?

Hej!

Vi har ett stort förråd typ i hallen,, med vanlig dörr,, alltså en likadan dörr som in till de andra rummen i vår lägenhet. I denna fins ej något fönster,, men dock ventilation.

Nu undrar jag vad ni andra tycker om att kunna ställa in spjälsängen där,, Får plats Till och med någon möbel till. Just för att vårt barn på 6 mån. vaknar så lätt av oss, har tyvärr inte fler rum,, storasyster har ett. Nu menar vi att stänga dörren o så, för att ljud inte ska störa.

Hur tycker ni andra att detta känns?

Jag själv är tveksam,, just för känslan att där inte finns fönster,, att det inte är något riktigt rum,, men så tänker jag också att ventilationen finns ju där. Och så kan man ju snygga till det med fina barntapeter o tavlor,, likaså lampor o så.

???

• Svar på tråden Kan man ha en garderob som sovplats?
  • Tildus

nån med åsikt om det hela? ¤puffar¤

• Tallulah

Jag såg på typ Äntligen Hemma att de gjorde en sådan lösning, du kanske kan söka på deras hemsida och få inspiraton. Men visst är det väl möjligt.

• Japonica

Såg oxå nåt inredningsprogram på TV om just detta, det vart shysst!

• cinderella26

ja bara det finns luft där inne så det inte blir för varmt så varför inte.

• Heisan

Emma sov hela sitt första år i klädkammaren. Hon ville ha det mörkt och tyst när hon sov och det var det enda stället som uppfyllde de kriterierna...
    Så det är klart att det går...

• astri

Jag har också en klädkammare som jag hade liknande tankar för, men det blir ändå så kvavt därinne, så jag skippade den idén...
    Är det en stor klädkammare?

How do you know that the inc in the invisible inc-pen has run out?
  • Mia83

Kanske blir en mysigare känsla i början om man skippar dörrem och hänger upp något ombonat tyg istället?
    Och med lite trevlig färg på väggarna och kanske någon gullig vägglampa kan det nog rent av bli ett jättemysigt krypin!

• lottizm

jag tycker det är helt ok, jag sov i en garderob i nåra år... var betydligt äldre än 6 mån men ni kan ju alltid prova först och låta sonen sova där inne och se om det går bättre!

• Neelah

Min lillebror hade sitt rum i en stor klädkammare och det funkade bra. Se bara till att det inte blir för varmt och kvavt.

• Ankmor

Skulle nog vara helt okej enligt mig, sålänge det får plats en spjälsäng, en stol och en lampa. Ljusa, färgglada väggar och lite roliga bilder mm ...

Barnet är ju såpass litet än.

Testa vetja!!

Svar på tråden Kan man ha en garderob som sovplats?