• Tildus

Kan man ha en garderob som sovplats?

Hej!

Vi har ett stort förråd typ i hallen,, med vanlig dörr,, alltså en likadan dörr som in till de andra rummen i vår lägenhet. I denna fins ej något fönster,, men dock ventilation.

Nu undrar jag vad ni andra tycker om att kunna ställa in spjälsängen där,, Får plats Till och med någon möbel till. Just för att vårt barn på 6 mån. vaknar så lätt av oss, har tyvärr inte fler rum,, storasyster har ett. Nu menar vi att stänga dörren o så, för att ljud inte ska störa.

Hur tycker ni andra att detta känns?

Jag själv är tveksam,, just för känslan att där inte finns fönster,, att det inte är något riktigt rum,, men så tänker jag också att ventilationen finns ju där. Och så kan man ju snygga till det med fina barntapeter o tavlor,, likaså lampor o så.

???

• Svar på tråden Kan man ha en garderob som sovplats?
  • Aiiiiwa

Ser inte det som en rekommendation att ha barnet i Garderoben
    De e väll mer ifall du flyttade in o har d som sovrum.

Lycka till!

• LPW

Nu har jag iofs inga barn, men hade jag haft det så hade jag inte kunnat tänka mig att låta dem sova i ett rum utan fönster oavsett hur stort rummet är. Kan inte barnet dela rum med sin storasyster istället?!

• justsecret

Klart det skulle fungera!
    Vi har byggt om en skrubb här hemma till ett rum åt dottern. Tyvärr inga fönster, men "stort" ändå, ljust och med lampor så det lyser upp! MEd bra inredning och ventilation så kan det fungera länge! Om några år så får vi fixa en annan lösning. Men de närmsta åren kommer det gå bara bra!

• loves

jag sover i garderoben och de är skiit mysigt..jätte praktiskt att inte behöva vakna på sommaren när de blir ljust vid 5 på morgonen...
    och bilar o sånt stör heller inte lika mkt, då ja inte har fönster...
    de är mörkt och tyst och skönt att sova där inne. Som en liten koja...

• Tildus

LPW; Nej ,, hon kan inte det,, vår minsta tös vaknar av allt,, och vår stora tös snarkar nåt så hemskt ;)

Det är meningen att hon bara ska sova där ( o göra det mysigt ),, inte ha det som lekrum,, för det ska hon dela med storasyster.

• Tildus

Nån mer? Ändå rätt många som verkar tycka att det är ok. Pratade med min mamma,, hon tyckte det lät hemskt.

• Diwa

en rekommendation för just sovrum är fönster...

ventilationen i en garderob är sällan ok för ett sovrum...

ett alt är ju paxfläkt?

men annars hade jag hängt av dörren och gett det till storasyster faktiskt

eller låtit dem dela rum om det inte är mega långt mellan barnen...

• penapöna

Jag tycker det låter hemskt, men samtidigt förstår jag hur ni tänker. Och om nu barnet vaknar så lätt så är det ju bra för barnet att sova ostört.

• linda87

min syrra hade så nrä deras 2:a barn kom innan de flytat till en större lgh och det funka jättebra när barnet var så litet ju!

• Sar

Det är svårt att säga när man inte sett det men personligen hade jag aldrig lagt ett så litet barn i garderoben. Tänk om det blir dåligt med luft, kvävvarmt och totalt mörkt. Vilken mardröm!
    Det kan ju inte meddela sig själv på samma sätt som ett äldre barn (förutom att skrika), jag hade hellre lagt storasyster eller oss där om jag överhuvudtaget hade använt en garderob som ett sovrum. Hur har ni planerat för framtiden? Ska barnen dela rum då kan de lika gärna börja göra det nu för att vänja sig.

Svar på tråden Kan man ha en garderob som sovplats?