• Kathy1

Stockholm aprilbebisar -06

Jag tog mig friheten att öppna vår fortsättningstråd
    Vi vet ju att det hänger mammor med barn födda även i mars och maj här, alla ska känna sig välkomna oavsett rubriken, ni vet vilka ni är

Här kan vi fortsätta prata om ditt och datt och stötta varandra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-21 08:24:58:
    www.familjeliv.se/Forum-2-15/m9166506.html
  • Svar på tråden Stockholm aprilbebisar -06
  • April26

Söderkakan och andra: Klapp och klang (och öppna förskolan) finns på lite olika ställen. Hos oss är det arrangerad av öppna förskolan i mikaelskapellet som har småbarnsgrupper med sång och lek. Det är inte "bara" för kyrkmedlemmar men för alla som har vill - det finns även Babykafè med fika och öppen sånglek på fredagar . När Liv var bebis fick vi inte plats så vi arrangerade en egen i mammagruppen - kul det oxå.

• Kathy1
    nu finns det ytterligare ett yahoomejl från mig!!
    Konstigt nog så får jag inte dem.... Får ni dem??
  • tänkande

Kathy: jag får dom

Idag hade vi barnvakt för första ggn på riktigt. Alice farmor skulle ha henne några timmar och jag skulle få njuta riktigt hos TANDLÄKAREN!!!! Här får man några timmar för sig själv och måste spendera dom på crap.
    Men som tur var gav det farmor mersmak, och eftersom hon är ledig varje måndag bestämde vi att hon ska köra vagn nån timme i stort sett varje måndag !!

• mud

Instämmer klapp och klang låter skoj - måste kolla upp.

Wendella - förstår precis, farfar och bonusfarmor har samma tendenser. Tyvärr ofta riktat mot min man - som inte alls förtjänar det för han är jättebra med S, men de är lite allmänt besserwissriga.

ska kolla mailen kathy

Är det ngn som anv amningsinlägg? Har ett helt nyöppnat paket - endast använt en el två. Bortskänkes

Ska in och kolla spinoffen och fråga mannen om jag får gå imorgon - abstinent efter er

• Söderkakan

Nu har jag öppnat en ny blogg där jag recenserar de böcker jag läst/läser efter förlossningen; Man kan klicka sig dit via boknamnen i min vanliga blogg; kajsaomkajsa.blogspot.com/
    Kommentera gärna om ni också läst någon av böckerna

• hannaka

Ezzie
    Meeeen, detaljer tack! Var gifte ni er? Var det i smyg? Hade ni några gäster? Har ni planerat länge? Vad hade du på dig? Ja...allt sånt! .

Jazz
    Maken hälsar att du kan köpa Nutramigen receptfritt innan du har fått recept (om nu inte Kathy har något hon vill kränga).
    Skönt iallafall att åtminstone bvc engagerade sig! Hoppas nu att nån läkare tar er under sina vingar.
    Snittboken var min från början, men jag känner inget behov av att läsa den, så lämna den vidare om någon vill ha den, annars är det bara att behålla! .

Wendella
    Min svärmor är likadan. Exakt. Men man får bara vara bestämd och köra på sina rutiner. Jag har sagt till min svärmor att det är stor skillnad på rekommendationerna man fick på den tiden hon fick barn och de man får idag. Jobbigt ändå dock. Lagom portioner av svärmor alltså (små helst) .

Kathy
    Jag fick ditt första mail iallafall!

• hannaka

CeNedra
    Din mailbox verkar vara full!
    Det jag skrev i mailet var iallafall att jag kollar med fotografen om det är okej att vi blir fler! . Så jag återkommer!

• hannaka

Förresten så har vi nu köpte en babytravel buggy lux som ska få åka med till Kroatien. Skönt att ha det ur världen. Nu ska jag bara hitta en bikini som passar!

• Annika M

Söderkakan
    Name it finns i Farsta centrum och i Skärholmen centrum, inte ett dugg i stan men ändå...bara så du vet:)

Hannaka
    Bilder kommer, måste minska ner tiden framför datorn lite. För hemfridens skull.

Ezzie
    Schysst, grattis, bilder ja;)

Svar på tråden Stockholm aprilbebisar -06