Fästingmedel....
Varning för att använda halsband som luktar citron, det är en starkt obehaglig lukt för hundar.
Scalibor är bara för hundar.
Varning för att använda halsband som luktar citron, det är en starkt obehaglig lukt för hundar.
Scalibor är bara för hundar.
Felicias mam
15 kg??
Vitlök skall inte ges till hundar då dom inte kan bryta ner ett ämne som finns i vitlöken (gäller alla lökar) hästar och människor kan, men inte hundar. Det som gör att fästingarna inte vill sätta sig på individer som äter vitlök beror på ett B-vitamin och inte vitlöken i sig.
(för sent på kvällen men jag har för mig att det är lever eller njurskador hundarna kan få av (vit)löken)
Tyvärr kan jag det inte i huvudet, vet att det funnits en bra sida med information om vitlök till hundar, men den hemsidan var omgjord och jag hittade inte? skall försöka ta reda på det, men just nu jobbar jag med en uppsats så jag får se när jag hinner.
brokig
Har letat lite nu, allt för att inte behöva göra det jag borde? I Doggy-rapport nr 2/2005 www.doggy.se/doggy_rapport/rapport0205.pdf hittar jag följande, men där stod det ju inte vilket ämne?
?Exempel på naturpreparat som kan
vara aktuella är till exempel rosmarin- eller
vitlöksspray. Man ska komma ihåg
att hundar inte tål lök, varför man inte
ska låta hunden äta vitlök. Att använda
spray som doftar vitlök har dock inga
rapporterade negativa effekter på hund.?
Resultatet blir visst anemi i alla fall.