• Felicias mam

Fästingmedel....

Vilket fästingmedel rekomenderar du?
    Hade tänkt köpa Frontline imorrn på Apoteket.
    Har precis plockat den första rackaren och vad jag tycker dom är äckliiiiiiga!

Vad andender du och var köper du det?

Tick tack!!!

• Svar på tråden Fästingmedel....
  • Sammie

Jag har kört med Exspot i alla år på min hund, det köper jag på apoteket. Det funkar suveränt bra, och då badar vi minst en gång om dagen

• dunderhonung

frontline funkar bra tycker jag. de få fästingar som sätter sig dör med en gång

• Hannamia

Vet inte vilket djur du har, men på vår katt använder vi Frontline. Det funkar jättebra tycker jag! I år har jag tagit 3 fästingar, och annars hade det nog varit 20... Han är väldigt mycket ute, ofta borta i 1-2 dagar...

• brokig

Min svärföräldrars hund blev förlamad av frontline. Först när de slutat använda det och det gått en tid fick han tillbaka rörelseförmågan i bakkroppen. Vi aktar oss noga för kemiska fästingpreparat efter det.

• Felicias mam

Jag har en hund i 45 kg klassen...

Har någon provat halsbandet som vetrinären skriver ut på recept?

• beckisen

JAg använder naturliga halsband som man kan köpa i djuraffären. Med tanke på att vi har valp och massa barn i närheten. SKulle jag aldrig sätta på min hund gift.

Tycker de naturliga funkar alldeles utmärkt...luktar en hel del första veckan men det läggger sig snabbt. Sen varar dom i 4 mån och tåler vatten.

Än så länge ingen fästing trots skogspromenad och där brukar vara mycket fästingar.

• Realist

Har använt frontline, men ska nog testa halsband efter att ha läst vad beckisen skrivit.

Annars har frontline funkat utmärkt, men det är ju inte billigt!

• Nutz

Jag använder fästinghalsband.De receptbelagada.
    Har bara haft dem på i drygt 5 dagar och än så länge
    inga fästingar

Annars har jag alltid kört med frontline!

• Bisquit

Har använt frontline men hunden tappade pälsen och var jättekonstig.. Fy, skulle aldrig ha det igen.

Däremot har jag använt scalibour ( halsbandet ) i två år och det fungerar hur bra som helst. Inte en fästing och vi bor i ett fästingområde.
    Såna där naturhalsband tycker jag inte fungerar plus att dom luktar vädigt illa.

Min hund fick nämlöigen borrelia sommaren innan jag började med halsband, och det vill jag inte uppleva igen. Usch!!

• JsN

Scalibor är inte längre receptbelagt!

*hälsosamt lat*
Svar på tråden Fästingmedel....