• FancyFace

Hur ofta klipper ni er ?

Hej

Jag skulle vilja veta hur lång tid är det normalt att vänta med klippningen.
    Sist jag klippte mig var vis jul eller nyår har jag för mig men sen vill jag ju behålla min längd
    Nåt tips på vad man kan göra med håret.
    Har axellångt typ

• Svar på tråden Hur ofta klipper ni er ?
  • mymmlan

Högst en gång om året går jag till frisören och varje gång har jag dåligt samvete för att det är så dyrt.
    Min mor vågar inte klippa mig för att mitt hår är så tjockt (många frisörer säger att de aldrig klippt någon med så tjockt hår förut, en vägrade tro på att jag var svensk för svenskar har inte så tjockt hår enligt henne.) ändå har min mor köpt en sådan där hårklippningsmaskin så jag hade tänkt att tjäna in lite klippnings pengar, men tyvärr.

• milimina

går fyra ggr om året, var tredje månad. om det inte vore för att jag måste underhålla färgen skullle jag kanske inte klippa mig mer än en gång i halvåret, för jag får aldrig kluvna toppar. men håret känns så fräscht och skönt när det är nyklippt så det är en lyx jag gärna kostar på :)

har också axellångt, på utväxt. inne på femte året nu, efter ett minst sagt misslyckat frisörbesök när jag testade en annan, billigare salong - men aldrig mer!

• dexterswife

Jag klipper och färgar håret var 5-6:e vecka. Dyrt blir det...

• Emma m Theodor

Hm- på den gamla goda tiden när jag hade tid så klippte jag mig och gjorde slingor var tionde vecka ungefär. Men nu- tjoho- har det gått mer än tre månader sedan sist. Jag lider verkligen. Som tur var har jag tid i morgon- tjohoooo!

• Lilou

Jag klipper haret sjalv! Tvinnar upp haret (blott) i sma sma testar och faster med sma spannen. Sedan tar jag ur en at gangen, kammar igenom ordentligt och klipper det som behovs.
    Blir INTE jamt, men det ar snyggt om du har ganska tjockt har!
    Jag gor det ungefar var tredje manad!

• Poena

Går till frisören var tredje månad ungefär och klipper + slingar. Dyyrt är det, runt 8-900 per gång men värt det enligt mig! Det är ju olika det där hur ofta man har behov av att klippa topparna. Värt att veta kan vara att det kan straffa sig att vänta allt för länge med att klippa. Hårstrået slits då inifrån och när du klipper av vad som ser ut att vara ett helt och friskt hårstrå så delar det sig direkt igen, har man väntat flera år kan man tvingas klippa av flera dm för att bli av med allt det slitna..

• cuteangel

jag har oxå erfarenhet av billiga salonger...senast jag klippte mig...det såg ut som nån annfallit mig med saxen..
    det va bara o gå till en dyr frissa som fick klippa om det och klippa av en stor del av mitt hår.
    Frissan blev jättearg när hon såg hur det såg ut.
    ALDRIG MER BILLIGA FRISÖRSALONGER!!

jag klipper håret ca var tredje månad,men nu tänker jag klippa en gång i halvåret...det e ju så dyrt!!
    olivolje hårinpackning är suveränt!
    ljumma upp olivolja i en kastrull massera in och nästan genomskölj med oljan,dra sedan igenom håret för att få bort överflöd o vira runt en handduck.
    Ha i några timmar.
    en gång i månaden.
    KANON!

• Lucylin

Jag har en kort frisyr och klipper mig ungefär var femte vecka. Visst blir det dyrt men det behövs om man säger så.

• Frippa

Har en kompis som är frisör, hon klipper mig och våra kompisar varanna månad eller innan vi går ut. Stylar en! Jätteskönt blir inte alls lika dyrt utan jag betalar kanske 150-200 kr för en klippning och färgning!

• Mistress

Tre till fyra gånger om året blir det. =) Och då lyxar jag till det och slingar eller färgar när jag ändå är där. På lördag bär det av igen och jag har nästan bestämt mig för att förga underhåret knallrött! =)

Svar på tråden Hur ofta klipper ni er ?