• FancyFace

Hur ofta klipper ni er ?

Hej

Jag skulle vilja veta hur lång tid är det normalt att vänta med klippningen.
    Sist jag klippte mig var vis jul eller nyår har jag för mig men sen vill jag ju behålla min längd
    Nåt tips på vad man kan göra med håret.
    Har axellångt typ

• Svar på tråden Hur ofta klipper ni er ?
  • Tualie

Karvar av lite med köksaxen lite då och då..

• drakon

Jag klipper mig när min syrra som är frisörslärling inte kan hålla saxen borta från mitt hår. Blir väl 4-5 ggr/år. Tycker att det är för dyrt att gå till frissan. Om alla i familjen skulle gå dit skulle man ju bli ruinerad...

• Kattmatte

Ungefär var 3:e månad eller oftare om jag känner att det behövs. Har page-frisyr just nu men funderar på att klippa kortare nästa gång.

• Nallemajatjejen

Klipper mig max två gånger om året. klipte mig i mars senast och funderar på att klippa mig i slutet på oktober. Men jag har lååångt hår

• Tant Green

Jag har ganska kort hår och klipper mig varannan månad. Varannan gång jag klipper mig (alltså var fjärde månad) färgar jag också. Kostar brallan hos min frisör så tyvärr blir det inte oftare, även om utväxten är ful...

• fiiia

där jag går säger de att man ska gå vart 3-4:e månad...
    vilket jag inte gör.. hehe

när min vän var gravid sa hennes kompis och hennes bm för den delen att man klipper sig när man e gravid så blir aldrig håret längre....

lät lite kul, dummaste jag hört....

• turia

klipper mig var 6-7 vecka...har kort frilla....IINTE billigt att hålla sig snygg

• Molnet

När jag har råd. Alltså ca 2-3 ggr/ år. Min frisör är bra, men dyyyr.

• Peztis

Så här brukar man säga:
    Var 6:e v om man vill behålla länngden.
    Var 8:e om man vill låta det växa ut.

Jag drar mig också för att gå och klippa mig så det blir när det är tre fyra toppar på varje hårstrå... verkligen bra när man tänkt att det ska växa ut lite... och så får jag alltid skäll av frisören...

• Shalita

Jag har långt hår och sen jag började låta det växa ut klipper jag mig var tredje månad ungefär.

Sover alltid med håret flätat och har inpackning ungefär en gång i veckan.

Ska prova med olivolja som någon här tipsade om!

• familjenschmidt

använder mkt mkt eftervård som silke...dyrt men bra..så jag klipper mig ungerfär var 7 månad....och då har jag inte en klyven hårtopp.....
    så silke efter varje dusch....en klick i blött och sen en klick i torrt hår....

• Caroline05

Jag klipper mig otroligt sällan. Hade långt, långt hår ungefär ner till rumpan tills för ett par år sedan då jag fick nåt flög & rakade bort hälften, klippte det till axlarna & grejade trekam, ett slags spretig punkfrisyr i tusen olika färger. Lite synd nu såhär i efterhand när jag fattat att det inte är så himla fult att ha långt, lockigt hår. Jag saknar mina långa korkskruvar

Nu håller jag på att spara ut det igen. Långt är det. Men det fattas ju en del hår eller är kortare på vissa ställen, så det lär ta ett tag innan det blir som jag vill. Slitet hinner det också bli rätt snabbt särskilt eftersom jag har lockigt hår, det slits ju mycket snabbare. Attans. Har dessutom massa färg i håret - rödbrunt & svart, som jag vill ska växa bort. Inte så snyggt längre...

Funderar på att sno Lilou's taktik & klippa håret själv för det är dyrt & tråkigt att gå till frisören, tycker det är minst lika läskigt som tandläkaren plus att dom aldrig klipper som man vill. Borde inte vara så svårt att klippa själv

• Peo

Familjenschmidt, vad är sike för något?

Svar på tråden Hur ofta klipper ni er ?