Bröllopsinbjudan
Vi har börjat planera bröllop och funderar på hur vi ska skriva inbjudan, och hur den ska se ut...tänkte höra om någon har nån bra bild på sina inbjudningskort eller nått tips på någon bra sida man kan kika på...
Vi har börjat planera bröllop och funderar på hur vi ska skriva inbjudan, och hur den ska se ut...tänkte höra om någon har nån bra bild på sina inbjudningskort eller nått tips på någon bra sida man kan kika på...
du känner kanske redan till www.brollopstorget.se.... dom har ju massor med tips!!
japp...där har jag kikat! =O)
finns vissa saker som är vettiga att ha med och sen är det bara formulera som man vill :)
vilka gifter sig?
var äger vigseln rum?
datum?
vilken tid?
är det kaffe, middag, fest också?
vart är kaffe....?
OSA?
telenummer/adress till osa?
vilka bjuder in?
resten man vill ha med, tex vägbeskrining och sådant är praktiskt att skicka med på spearat papper eller göra hemsida om.
Vi gjorde egna inbjudningar till vårt bröllop. Man kan göra mycket själv mha datorn.
Köpte papper och så på dekorima.
Kolla Panduro Hobby på kungsgatan (stockholm) de brukar ha "bröllopsinspiration" på våren.
Bara plånbok och tid begränsar.
Lycka till,
C
Tyvärr finns ingen hobbybutik här i Övik där jag bor, men tänkte ta en tur till Umeå och kika där...
hihi sötnos ska du gifta dig
Kolla på www.spira-kortdesign.se
Där beställde vi, man får nämligen modullera om lite som man vill med färger o tryck... bra priser o supersnab leverans tjejjerna var jättetrevliga & gjorde precis som vi ville
Ett litet tips - om ni tänker ta betalt för dryck utöver det som dricks till maten: skriv det på inbjudan! Oavsett hur mycket eller lite pengar det rör sig om.
Jag var på bröllop i lördags där det visade sig att drinkar/vin/öl efter maten kostade pengar. Visserligen bara 20:-/drink men eftersom varken jag eller sambon tagit pengar med oss så blev det lite pinsamt! Som tur var kunde vi låna lite av några vänner.
Har lusläst inbjudan till bröllpet i efterhand och det står inte ett ord om betalbar...
Ett tips är att inte skriva OSA eftersom det verkar att många inte fattar att det betyder att man ska svara OAVSETT om man kommer eller inte!
Skriv istället ""Svar anhålles senast 5 juli" eller liknande så kanske fler hör av sig.
Här finns en bra guide för bröllopsinbjudningar:
http://www.kotus.fi/svenska/sprakbruk/brollopsinbjudningar.shtml
Hannnnah: jo...är lite planer...hoppas du inte berättar för nån! hemlis! =O)
Hannnnah: Sidan du länkade till verkar inte fungera... =O(