• MagdaA

Bröllopsinbjudan

Vi har börjat planera bröllop och funderar på hur vi ska skriva inbjudan, och hur den ska se ut...tänkte höra om någon har nån bra bild på sina inbjudningskort eller nått tips på någon bra sida man kan kika på...

• Svar på tråden Bröllopsinbjudan
  • MagdaA

Duckan74: Bröllop utan barn är då inte att tänka på då jag har 7 syskonbarn och det skulle inte funka att inte låta dom komma...svårt att hitta barnvakt åt alla dom! Dessutom vill jag gärna ha med hela familjen, MED barn! =O)

• NinaFina

Jag har bilder i mitt galleri på våra inbjudningskort om du vill se. De är inte världens bästa kort, men man får ett hum iallafall om hur de ser ut. Texten kan jag ge dig om du vill via mail. Annars finns det massor av tips på bröllopstorget.

• solrosblad

Vi skrev inbjudan till Familjen xxxx..
    Om det står familjen så gäller det hela familjen inkl barn. Annars skriver man bara de vuxnas namn på inbjudan.

• Annabel

varför inte ha en bild på er
    det hade min kompis på framsidan..och det var ju verkligen speciellt. Gör nått gulligt romantiskt med den och ha den som försettsblad typ!

• MagdaA

En bild på oss känns inte så kul, våra bästa kompisar som gifte sig förra sommaren hade det...men idén är bra!

• gemelli

Har en bild på våran inbjudan,

• MagdaA

gemelli: Jättefint kort! vad har ni använt för teckensnitt? eller är det handskrivet?

• gemelli

Tack, vi laddade ner A Charming Font Expanded från Dafont.
    Sen köpte vi handgjorda papper och lackade fast det med sigill. Fick väldigt mkt beröm av gästerna.
    Kul när man gjort det själv...

• MagdaA

vi ska också göra själv! jag är en riktig pyssel-tant! ev anlitar vi min sambos kusin till hjälp. hon är expert på att göra kort! superfina! Ser nästan köpta ut!

• MagdaA

gemelli: Hur gjorde ni för attt ladda ner det teckensnittet? provade, men funkade inte nå bra... =O( Tycker det var jättefint! Kul med nått annorlunda!

Svar på tråden Bröllopsinbjudan