• Lovebug

Hur bar ni er åt för att få ett jobb?

Fick ni det via kontakter, arbetsförmedlingen eller hur bar ni er åt?

Ni som sökte via tex Arbetsförmedlingens sida skickade ni in en ansökan och hoppades på det bästa...eller ringde ni upp företaget och snackade med dem också?

Tycker jag har sökt rätt många jobb (via Arbetsförmedlingen sida) men det verkar hur omöjligt som helst att bli kallad till intervju. Kan tillägga att jag har fast jobb, men jag trivs inte riktigt med arbetsuppgifterna och letar därför efter något annat.

• Svar på tråden Hur bar ni er åt för att få ett jobb?
  • stress

Arbetsförmedlingen är bara ett skämt!
    Jag ringde runt, hämtade telefonkatalogen och startade ( ej skämt ).
    Men då jag kom till "S" och arbeten jag kunde tänka mig så var jag så irriterad på alla arbetsgivare som avfärdade en direkt att jag skällde ut en personalansvarig på scandic.
    Men hon avbröt mig efter ett tag och sa att jag var välkommen att träffa henne .
    Idag har jag haft fast i 4 år.
    Tror bara man ska ge sig fanken på det.

• Erita

Jag fick det på ett väldigt konstigt sätt
    Jag fyllebjöd vakten på klubben jag festade på min inflyttningsfest och när han kom dit så erbjöd han mig jobb som väktare...

• Humlebo

Ett tips är att vässa på ditt personliga brev och CV. Finns ju en hel del sidor på nätet med tips.

• fru kreativ

Under hösten sökte jag ca 80 arbeten som låg på ams.se. 1 hörde av sig och det är det jobb jag har nu . Fick först 6 mån, och har nu fått förlängt ett halvår till (förskola).
    Trägen vinner!

• Googels

En kille som jobbar på vårt franska kontor (han är egentligen från Belgien men var i Frankrike och hälsade på sin flickvän) gick in på kontoret i Frankrike och sa till personalchefen 'Jag är här i 3 dagar, nu har ni er chans'. Och han fick jobbet!

'Moralen' av historian är att jag tror att man måste se till att sticka ut och göra sig minnesvärd.

• princess of woolfs

Inhopp via bemanningscntralen som timvikarie, likaså semestervikarie, har en förmåga att leda till längre vikariat på de ställen det är svårt att få fast anställning, vården. Men du har ju redan fast jobb, så det kanske är svårt att vara timvikarie inom något annat samtidigt. Annars har jag gjort så när jag inte trivts riktigt, hela tiden haft en fot någon annanstans och en fot kvar..

• mcsn83

Jag registrerade mitt cv på ett bemanningsföretags hemsida. Sökte inte jobb aktivt där, men en dag så ringde de upp och erbjöd mig ett bra jobb.

Jag hade varit på intervju där några veckor tidigare...

• 0247

jag ringde runt på olika ålderdomshem å hemtjänster,nu till sommaren som sommarvikarie å har fått hela sommaren å kommer nog bli kvar efter sommaren mmed

• Cia o krabaten

Jag gick personligen till de ställen i min stad som anställer de med mitt yrke och lämnade CV och personliga brev.
    1/6 hörde av sig och där började jag sommarjobba under utbildningen och fick fast anställning så fort jag fog examen. Har jobbat där i 7 år nu!!

• Pallas

Har aldrig fått jobb genom AF. Några jobb har jag fått genom att ringa till de företag som behöver min kompetens, andra har jag fått genom tillfälligheter eller kontakter.

Svar på tråden Hur bar ni er åt för att få ett jobb?