Inlägg från: MammaKulta |Visa alla inlägg
  • MammaKulta

varför fixerar sig inte babyn?

Jag frågade min BM samma sak idag. Hon sa att i de flesta fall så fixeras bebbens huvud sig samma dygn det ska ut, inte så långt i förvägen som man kanske kan få intryck av om man läser. Om den inte fixerar sig alls till BF och två veckor efter så hade hon samma svar som din BM, men sa också att vissa bebisar har en sämre miljö i magen och "orkar inte" vända sig eller fixera sig. Det har med att moderkakan inte ger dem tillräcklig energi sent i graviditeten...det finns kanske fler skäl också - men detta sa hon till mig idag.

• MammaKulta

Snowgirl, det var gott att höra! Men som du sa så ville de troligen inte fixera sig för att du hade ett normalstort bäcken och stora huvuden då, eller? Inte för att de var "slöa". Min BM är ganska bra med hon gör mig så nojjig med allt prat om hur "farligt" det är att gå över tiden, och hur moderkakan blir sämre och sämre med tiden som går.

• MammaKulta

Snowgirl, det var gott att höra! Men som du sa så ville de troligen inte fixera sig för att du hade ett normalstort bäcken och stora huvuden då, eller? Inte för att de var "slöa". Min BM är ganska bra med hon gör mig så nojjig med allt prat om hur "farligt" det är att gå över tiden, och hur moderkakan blir sämre och sämre med tiden som går.

• MammaKulta

gurkan: min bebis är rörlig men med huvvet ner. gör de inte ett vändningsförsök på dig innan de snittar? oavsett så kanske bebben vänder sig, det är ju 6 veckor kvar....jag håller tummarna för dig

• MammaKulta

gurkan: ja ja...f**n, är det inte det ena så är det det andra vettu jag är lika nojjig jag.

Svar på tråden varför fixerar sig inte babyn?