• Junipingla

Flicknamn på M?

Vi väntar 4:an och syskonen heter Nicholas, Michelle och Noel.
    Det var inget medvetet drag att ha namn på N och M utan det blev bara så.
    Pojknamn är klart (ett M namn - inte heller medvetet!)
    och nu funderar jag givetvis på tjejnamn och är osäker på om det blir knepigt med ett tjejnamn som inte är på M. Vill inte ha N, eftersom minstingen är på N och de blir nära i åldern så man kommer nog säga deras namn ihop ofta.

Jag älskar namnet Juni men är osäker på om det passar in. När det gäller M namn så har jag hittills fallit för Mollie och Meya men de känns inte helt hundra.

Har ni fina förslag på flicknamn på M? Gärna lite mindre vanliga (Inte Matilda, Maria, Maja/Maya ellerliknande.
    Och passar Juni in även om det inte är ett M namn?

..med Lassemaja i v. 18 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-06 23:34:09:
    Så många fina namn! Många av namnen nämns ofta: Moa, Minna, Mira, Miranda, Mirelle, Minnea, Meja, Maja m.fl (så ni vet)
  • Svar på tråden Flicknamn på M?
  • piixelslyna

Mary-Lou, och Minea som någon annan skrev är fina namn ! Annars så tyckte jag väldigt mycket om Juni.

• Snäckan05

Har inte läst hela tråden så jag vet inte om någon skrivit detta innan men min dotter heter Mira och det tycker jag är finast!

• Madreh

Läste inte heller hela tråden, så jag vet inte om någon sagt det innan, men MALVA är ju ett fint namn och så mitt nman då förståss, Madeleine

• Snäckis

Min styvdotters kompis heter Madicken. Jag har aldrig hört ngn heta så, förutom Astrid Lindgrens Madicken

• Matilda86

Matilda eller Molly kanske?

• Jess69

Mirou (uttalas Miråå)

Annars tycker jag faktiskt Juni är jättefint,
    och passar till de tre andra namnen

• Nussemannen

Maiken tycker jag är jättefint!

• Madreh

Snäckis: hahaha, jag har kallats Madicken länge....lite roligt tycker jag, en fd pojkväns föräldrar började kalla mig det, sen har det hänngt kvar.

• Snäckis

Madreh: hahahaha...men det är ju fint ;)

Svar på tråden Flicknamn på M?