• Junipingla

Flicknamn på M?

Vi väntar 4:an och syskonen heter Nicholas, Michelle och Noel.
    Det var inget medvetet drag att ha namn på N och M utan det blev bara så.
    Pojknamn är klart (ett M namn - inte heller medvetet!)
    och nu funderar jag givetvis på tjejnamn och är osäker på om det blir knepigt med ett tjejnamn som inte är på M. Vill inte ha N, eftersom minstingen är på N och de blir nära i åldern så man kommer nog säga deras namn ihop ofta.

Jag älskar namnet Juni men är osäker på om det passar in. När det gäller M namn så har jag hittills fallit för Mollie och Meya men de känns inte helt hundra.

Har ni fina förslag på flicknamn på M? Gärna lite mindre vanliga (Inte Matilda, Maria, Maja/Maya ellerliknande.
    Och passar Juni in även om det inte är ett M namn?

..med Lassemaja i v. 18 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-06 23:34:09:
    Så många fina namn! Många av namnen nämns ofta: Moa, Minna, Mira, Miranda, Mirelle, Minnea, Meja, Maja m.fl (så ni vet)
  • Svar på tråden Flicknamn på M?
  • Mollan81

Min dotter heter Myra, väntar nr 2 som ska heta Millie om det är den flicka

• Jesssicaaa

Melina och Melinda tycker jag är fint

• babsan2

här kommer ett namn som alla ja pratat m tycke e konstigt men jag ville själv att min dotter som heter matilda skulle ha fått heta majken i stället,men så blev d inte..men denna gång kanske

• Junipingla

Tack än en gång för alla förslag! Många av namnen kommer upp flera ggr: Moa, Mira, Millie, Malva, Melina, Melanie, Matilda, Meja mfl så många har samma smak :)

Tyvärr är jag såååååå tråkig! De enda namnen som FORTFARANDE känns OK är Molly/Mollie, Meya/Meja och Minea.

Lite kommentarer:

Millie är gulligt men.. vet inte.
    Malva är inte riktigt jag.
    och Mira har jag väldigt svårt för. Antagligen för att jag associerar det till medelålders jugoslaviska damer, då många av mina vänners mammor hette det när jag växte upp :) (och inget ont om varken jugoslaver eller medelålders damer!!)
    Minna: nej! Jag associerar till en Minna jag kände (inget positivt) tyvärr för det är rätt gulligt!
    Melanie: Nej
    Moa: Inte min stil.
    Marielle: Nej.

Ni ser, jag är besvärlig!

..med Lassemaja i v. 19 - busungar.nu/lilla4an
  • Sarah81

Minea är ju bara så vackert

• Det ljuva livet

Ja, ja!! Du gillar mitt förslag *mallig*

Mamma³
  • Det ljuva livet

*fortfarande mallig*

Juni är ett underbart namn som vi hade i åtanke till trean..

Mamma³
Svar på tråden Flicknamn på M?