Inlägg från: Champis |Visa alla inlägg
  • Champis

Hur få bort skogsmyror?

Tyvärr har vi en myrstackbara 20 meter från tomtgränsen. Myrorna arbetar flitigt på vår tomt. Inte ens vinbärssnäckor eller annat törs vara där. är i och för sig possitivt. Men jag avskyr sådant som kryper. Man kan inte ens sitta och fika tan att de kryper på en. Dessutom bits de bra!
    Är så less. Någon som har ett bra tips. Har funderat på att köpa gift som man kan mata myrorna med så att boet dör. Känns varken snällt eller effektivt. Kan det verkligen fungera när det äe en hel stack myror? Hoppas på att få lite bra råd. Myrr känns inte som någon idé. Det tar de sig säkert runt. Tor knappas att det är bra för barn heller....

• Svar på tråden Hur få bort skogsmyror?
  • Champis

Galnegubben) Har hört det där om Disel. Känns inte så säkert i tättbebggt område. Inte heller det med bensin.

Bollibompa) Det är inte hästmyror vi har. De är inte intreserade av huset. De är ute efter mat i tappat eller insekter m.m. Mest besvärande att ha myror ÖVERALLT i hela trädgården. De vill dock inte in i hustet.

• Champis

Piggelin) hur länge ligger Myrret kvar? Renar det bort direkt?

Jag ska nog börja med att försöka mata myrorna med lite Myreffekt som Bollibompa tipsade om. Det känns lite bättre än tt bråka med en stack som inte ligger på vår tomt. Om inte det fungerar får man väl ta till mer drastiska metoder...

Skönt att höra att det är fler som inte gillar myror. Grannarna som inte har myrorna på sin tomter tycker att de ska få vara ifrad då de tillhör skogen. Men då kan de ju ta min myror för jag vill inte ha dom!

Svar på tråden Hur få bort skogsmyror?