Inlägg från: eio |Visa alla inlägg
  • eio

Bebis i Blekinge 3

mormor - Har precis målat lite. Men nu tror jag det får vara bra för idag. Funderar starkt på att ta en kall dusch (svettas nåt ofantligt nämligen) och sen lägga mig och läsa en bok eller titta lite på tv. Har ju trots allt blivit tillsagd att vila mycket och idag har jag varit igång mest hela tiden faktiskt.

• eio

mormor - Det lät skönt med ett bad....bara det är svalt så är konstant för varm känns det som.

Middag blir det inte här hemma på flera timmar än....vi har riktigt hamnat i semester schemat så vi äter middag vid 8 tiden på kvällen....och sen går man inte å lägger sig förräns fram emot midnatt eller så.

• eio

aanione - Håller tummarna för att den vill komma innan dess.

• eio

Hm, vägde mig hos bm igår förresten....vägde nu 69,7....har gått upp ca 2 kg på bara 1 1/2 vecka!!!!! Ja, det var väl det jag trodde...att det skulle ticka på mot slutet.

• eio

Fast det förstås....jag har ju inte direkt tagit det lugnt med chokladen Skrattande

• eio

Godmorgon!!

annione - Låter som en bra idé att kila lite i affärer idag, gör några höga hopp och knäböj också så kanske det sätter igång

Jag hade också tänkt gå lite i affärer idag, ska köpa skötbädd, ny madrass till spjälsängen och en sån där badhandduk med huva på till lillbebis. Någon som vet var man kan köpa en sån spjälsängs madrass till ett bra pris??
    Någon som inte har nåt att göra idag som har lust att hänga med en sväng??

Vi plockade ner massor av bebissaker från vinden igår så nu håller jag på och tvättar för fullt. Ska gå igenom flera kartonger med bebiskläder också. Får väl se hur mycket som är värt att spara.

• eio

mormor - Du är jättevälkommen att följa med. Är lite tråkigt att åka runt och titta på sånt själv, och maken måste ju jobba här hemma så renoveringen blir klar nån gång.

• eio
    Välkommen till Blekinge Haanna!!!!!!!!

Jaha, då har man varit runt och jagat madrass till spjälsängen....men eftersom vår spjälsäng är en IKEA säng så funkar självklart inte vanliga standardmått för spjälsäng till den.
    En vanlig spjälsäng som man köper på typ Små Hjärtan är 60x120. IKEAs mått är 55x112. Tji fick man för det!!! Kollade på internet och den som jag ville ha på IKEA kostade 269:- och det var ju riktigt överkomligt ju!
    Som tur är kom jag på att Tvärtom och Blekingetösen var på väg till IKEA så jag ringde snabbt upp Tvärtom och frågade om hon kunde tänka sig att köpa en ny madrass åt mig.
    Och det kunde den underbara människan!! Tack snälla för det!!!!!! Kyss

Nu har jag även gått igenom alla kartonger med barnkläder som jag haft på vinden.....en hel del kan jag säga, men det visar sig att det inte alls var mycket som var i nyfödd stl. Så nu måste jag nog komplettera med en del bodys och annat för första tiden. Stackars mig , det är ju verkligen jättetråkigt att köpa gulliga bebiskläder!!! *s*

Hoppas ni andra haft det bra i regnet idag. Jag har iallafall njutit av att inte svettas!!
  • eio

Blekingetösen - Tack underbara snälla ni!!!! Nja, madrass till dubbelsäng hade väl kanske varit att ta i lite!!
    Typiskt att det var så mycket folk.

• eio

Hejar stenhårt på annione och jordgubben!!!! Glad

Lagt upp lite nya magbilder nu och en bild på vagnen....visst blev den fin? Ser nästan som ny ut fast den är från -01.
    Våran katt Maja blev överlycklig när hon såg att vagnen var ihopmonterad, hon älskade att ligga i den förut när Eric var bebis och det har tydligen inte ändrats mycket. Hon hoppade genast upp där och kurade ihop sig....fullt nöjd!!! Skrattande

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3