Inlägg från: ClineE |Visa alla inlägg
  • ClineE

Bebis i Blekinge 3

hmmm, hoppas också på att den ska lägga sig rätt... gärna till tis. och att den fixeras (inte vanligt att nr. 2 gör det redan grrr.) för annars blir det ev. vändning på ons. och det har jag hört att det är INTE skönt.. och jag hatar ju att bli stucken venöst och då måste man få intravinös bricanyl....först... huuuuu!

• ClineE

hmm, jag var och badade där med en kompis hund men det var superlängesedan...tyvärr minns jag inte det... Min filur ska få bada här idag men det blir i Torhamns hamn, hon går ner på båtslipen och upp...går jätte bra!

• ClineE

Diva är såå dum hon ligger i solen med oss...sen går hon och lägger sig ett par min i skuggan och solen igen... Ska strax gå och bada med henne, efter vi ätit. Hon har appoterat vtn.flakan till mig idag---jag är för lat och tjock och otymlig nu för att resa mig...bra med hund
    Men du gå in på www.guesswins.se och fråga Anna, hon vet säkert vart man kan bada hundar i Ronneby omr. (hälsa fr. Diva... ) Ska fundera vidare för jag har för mig att vi hade vtn. träning  i Ronneby ngn. gång... men då jag är totalt borta i Ronneby så är det inte lätt att minnas.....

Sorry övriga... OT......

Phu jag är såååååååå nervös för imorg. håll tummar tår och allt annat ni kan komma på för att bebben lagt sig på rätt håll.....

• ClineE

Imorgon blir det vändning.. snyft.. men hoppas att det ska gå bra och att den isf. stannar som den ska fram tills det är dax!!!

• ClineE

Var på förlossningen 7.30- Där de kollade ännu en ggn. med UL om den låg i säte, vilket den gjorde. Fick träffa bm Anita som gudiade mig igenom allt idag. Fick ligga med CTG ca 20 min tills kriteriet var uppnått. Hon satte en nål i handen(hate that),men jag överlevde... Därefter fick jag vänta ett par min tills dr. rondat! Dr. var underbar, ngt. yngre - norska el. isklänska av efternamnet att döma... Hon bröt lite men knappt märkbart. HOn var sååå lugn och go! Gjorde först viktbed. 3142g = +21% Därefter så beslutade hon om vändning ( görs inte om barnet är förlitet)... Hvd.änden sänktes så benen var uppåt, sängen höjdes och jag fick bricanylen. Hade bm. på ena sidan och dr. på andra.Inväntar att jag ska böjra känna av bricanylen...uppmanas att andas lugnt och försöka slappna av - vilket jag gjorde bra tycker jag.
     Dr. tog bebbensrumpa och lyfte den uppåt och samtidigt masserade hon hvd. och bebben gjorde mkt. villigt en kullerbytta och la sig med hvd. neråt. Därefter kollar de direkt med ul. för att kolla hjärtljud. Allt gick superbra gjorde inte alls ont, och tog totalt 10 -15min inkl viktbed. Hon sa det här barnet ville runt... och jag hoppas det så den stannar så nu.....
    fick ligga med CTG 1h efter för att kolla hjärtrytmen hos bebben och ev. sd. hade 3 ganska starka....

Sambon hämtade mig, han var hemma med A. och han hade köpt milkshake från MC. mmmm vad gott i värmen.... åkte hem och sov 1h för jag var helt slut och skakig... Har ju inte sovit så bra i natt heller....

• ClineE

Hej på er! Jag har fått förhinder. Sambon ska börja jobba en vecka tidigare än berkäknat och vi fick helt plötsligt massor att fixa med idag! Trist, men det kommer ju fler tåg!
    Kram på er alla och ha en jätte bra dag, hoppas solen kommer fram snart!

• ClineE

Om det är någon som hör någon säga att de såg en gravid tokig människa på stan som gick och bar sin 3½åriga son.... ÄR DET JAG:::::: Glömde  vagnen hemma..och A. hade gummistövlar på sig med skoskav!!!!! Jag hade totalt missbedömt väder och vind... var jeans och långarmad... Det gör jag inte om mer!!!! Men jag överlevde... Och inte en enda känning har jag, snyft... Om det åtminstone hade varit så väl

• ClineE
    Den där helikoptern har väl varit omdisk.... Men det senaste är väl att den ska åka ut om det är akut!!!! För det var ju ngn. hjärtsjuk som gick bort i våras... och efter det så blev det ändring.......Men där finns iaf. 2sjsköterskor... för mina morbröders fruar är där .....
  • ClineE

Jag hörde någn. som köpt en en amningstop på apoteket... men själv har jag inte kollat så jag vet inte....

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3