Var på förlossningen 7.30- Där de kollade ännu en ggn. med UL om den låg i säte, vilket den gjorde. Fick träffa bm Anita som gudiade mig igenom allt idag. Fick ligga med CTG ca 20 min tills kriteriet var uppnått. Hon satte en nål i handen(hate that),men jag överlevde... Därefter fick jag vänta ett par min tills dr. rondat! Dr. var underbar, ngt. yngre - norska el. isklänska av efternamnet att döma... Hon bröt lite men knappt märkbart. HOn var sååå lugn och go! Gjorde först viktbed. 3142g = +21% Därefter så beslutade hon om vändning ( görs inte om barnet är förlitet)... Hvd.änden sänktes så benen var uppåt, sängen höjdes och jag fick bricanylen. Hade bm. på ena sidan och dr. på andra.Inväntar att jag ska böjra känna av bricanylen...uppmanas att andas lugnt och försöka slappna av - vilket jag gjorde bra tycker jag.
Dr. tog bebbensrumpa och lyfte den uppåt och samtidigt masserade hon hvd. och bebben gjorde mkt. villigt en kullerbytta och la sig med hvd. neråt. Därefter kollar de direkt med ul. för att kolla hjärtljud. Allt gick superbra gjorde inte alls ont, och tog totalt 10 -15min inkl viktbed. Hon sa det här barnet ville runt... och jag hoppas det så den stannar så nu.....
fick ligga med CTG 1h efter för att kolla hjärtrytmen hos bebben och ev. sd. hade 3 ganska starka....
Sambon hämtade mig, han var hemma med A. och han hade köpt milkshake från MC. mmmm vad gott i värmen.... åkte hem och sov 1h för jag var helt slut och skakig... Har ju inte sovit så bra i natt heller....