Inlägg från: ClineE |Visa alla inlägg
  • ClineE

Bebis i Blekinge 3

annione, det där med cykel tror jag på vet flera som cyklat dagarna innan el. dagen då bebben kom... värt ett försök... Själv tog jag det faktiskt lugnt hela tisdagen efter tappra försök med både det ena och andra dagarna innan bland annat en super rask promenad på måndagskvällen.... Hade småkänningar natten mellan mån-tis. och tisdagen "orkade" jag inte göra ngt. mer än bara vara hemma, Alexander hade en kompis här och mamman och jag satt och fikade... J's syster var här med blåbärspaj... .. jo en sak gjorde jag... kanske därför jag inte gick till stranden... Jag var fruktansvärt körig i magen.... Sen på kvällen var det igång!!!!

Gillade det där utalandet...om att ingen stannat kvar... men så känns det ju faktiskt i slutet som om den tänker bo där inne för alltid!!!

• ClineE

Jag är bara ÖVERLYCKLIG att jag inte gick över.. kan ni tänka er vilken Karelin.... Han vägde ju nu 39+3 4115g och 52cm Min syster har fått en på 4,7kg och en på 5kg.... När jag var inne på vändning så gjorde läkaren upprepade mätningar bara för hon trodde nog först hon mätte fel, hon frågade ju tom om jag klarade glukosbelastningen....

• ClineE

Jag måste säga att förra gången hade jag ju EDA och O2 ( A. hade dåliga ♥-ljud). Denna gången hann jag ju inte med ngt. annat och lustgasen tog de bort i slutet för även denna gången går ♥-ljuden ner och jag föder alltså HELT utan bedövning i slutet, enbart O2... Men jag kan inte påstå att jag upplevde smärtan mer denna gången än förra.. Jag kände att jag var med mer och kunde styra lite mer själv dock, vilket är himla skön känsla för i övrigt är man väldigt utlämnad till bättre vetande....

(♥-ljuden, går tydligen ner på mina barn för jag är så "stark" och håller emot... vilket pressar ihop det stackars lilla livet istället för att hjälpa den ut.... men hur lätt är det att styra...)

• ClineE

Blekingetösen; den var bra... jag instämmer !!!! 

• ClineE

Försöka går ju alltid... det får väl vara vi som bjuder dig då....

• ClineE

Köp det idag...så kanske det blir så kallt i magen att den kommer på stört... Har du cyklat nu? Ta en rask promenix på en timma el. så.....det gör susen.....

• ClineE

Timman innan satt jag och läste högt för sambon ur en blogg där hon fick på golvet utanför hissen till förlossningen... inte konstigt att han körde som han gjorde sen.... Sen gick jag och vek handdukar som låg vid Alexanders pool.... stängde av en vtn.spridare och pang så var det igång.... lite häftigt.....

• ClineE

Annione, Nähe, ingen bebbe idag heller....Det kommer nu när det blivit svalare.. så sa en kvinna till mig på stranden.. och den 12 var det svalare än många andra dagar...... så din kommer nog nu ska du se... Håller tummar och tår....

• ClineE

Nu har jag lagt upp lite bilder.... förlossningshistorian kommer snart den också... kanske ikväll... el. imorg.

• ClineE

Annione, vi undrade just om du fått... sa att du har nog inte varit inne varken idag el. igår.. men så fel jag hade..... där är du ju.... Hjälpte inte glassen igår?

• ClineE

fika... låter roligt... har ju dock ingen bil på ett par veckor.. när sambon jobbar... pengar ser jag bland stjärnorna... ringde till fk. idag... och oj då jaha... fick jag typ till svar.. ska försöka betala ut de till slutet i veckan.... bara en månad för sent....

• ClineE

Annione.. kanske kan hon hinnsvepa?????

• ClineE

Skulle hon skrämmas Annione...hinnsvepte hon?

• ClineE

Grattis Jordgubben och Vera!!!

Snart kommer din bebbe också Annione!!! Håller tummar och tår!

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3