• Anonym (virran)

antidepressiva+sexlust

Jag undrar lite, ni som tappade sexlusten eller oförmågan till att få orgasm, när ungefär det inträffade i behandlingen? Jag har bara ätit mina antidepressiva ca. 1 och en halv vecka men känner ingen skillnad på sexlusten än iallafall och har fått orgasm som jag brukar.

Man hoppas ju innerligt att just en själv inte ska drabbas men förstår att det kanske kommer senare?

• Svar på tråden antidepressiva+sexlust
  • Anonym

har ingen sexlust den försvann när jag började med min medicin för 1 år sedan, fast jag har ingen kille heller så för mig är det bara bra *L*

• Anonym (sexlust)

Måste tillägga att innan jag började äta dem mådde jag så fruktansvärt dåligt att jag inte hade nån sexlust då heller. När jag har slutat med dem och mått bättre har jag fått tillbaka sexlusten rejält. Men hellre dålig sexlust än att må som jag gör när jag inte äter dem!

• Anonym (virran)

puff

tack för era svar!

• AnnCharlotte86

När jag började med Zoloft, så försvann min sexlust helt! Det tog mig ett tag att hitta den, och idag kan jag ha sex igen. Fast min sexlust är inte alls som den var innan. Min fästman trodde att det var något fel på honom, men vad ska man säga då?? "Nej, lilla älskling, det är min medicin som gör det"??

Jag är ju glad att jag börjat äta dem, för jag mår ju bättre! Men jag blev ännu mer deprimerad när min sexlust försvann! Och jag var ju lite rädd, om man nu kan säga så, att det inte skulle komma tillbaks! Så jag ringde min läkare, och hon sa att "kroppen behöver tid för att läka". Så jag litade på henne

• Anonym (virran)

Tack för ditt svar AnnCharlotte86, försvann din sexlust på en gång när du började eller tog det ett tag?

• silhuett

Själv äter jag inte medicin ännu, men ska börja.
    Men jag bryr mig inte om den biverkningen.. Har NOLL sexlust nu när jag är deprimerad, så medicinen kan inte förvärra det
    Känns ju skönt att slippa oroa sig för det i allla fall

• Anonym (virran)

Silhuett , kanske du får tillbaka den istället det kan ju bli tvärtom lixom ifall du börjar må bättre.

• silhuett

Ja, man kan ju alltid hoppas! Får se hur det blir.

• Anonym (edronax)

Jag har tagit cipralex i 3,5 månader nu och min sexlust som var rätt dålig innan blev totalt obefintlig ganska direkt. Men min psykolog/läkare frågade hur det var med detta och skrev ut Edronax som är ett uppiggande medel som påverkar noradrenalinnivån i hjärnan (eller hur det nu var?). Nu har jag tagit cipralex+edronax i cirka 2 månader och har fått en sexlust som jag aldrig någonsin haft tidigare! (min lust har alltid varit låg pga depressioner mm.) Edronaxen funkar verkligen jättebra även fast jag har haft en del biverkningar nu de här två månaderna (svettning, muntorr, värme/köldkänslig, mår illa när jag blir andfådd osv.) men jag tycker ändå att det är värt det. Tröttheten från cipralexen är borta också. Det är enormt skönt!

• Anonym (virran)

anonym (edronax) jag äter också cipralex , men har inte ätit så länge, när ungefär började du känna resultat av medicinen? Jag har inte kännt ett skit men har bara ätit drygt 2 veckor iofs. Sexlusten finns kvar och orgams förmågan likaså, än så länge

Svar på tråden antidepressiva+sexlust