• Anonym (virran)

antidepressiva+sexlust

Jag undrar lite, ni som tappade sexlusten eller oförmågan till att få orgasm, när ungefär det inträffade i behandlingen? Jag har bara ätit mina antidepressiva ca. 1 och en halv vecka men känner ingen skillnad på sexlusten än iallafall och har fått orgasm som jag brukar.

Man hoppas ju innerligt att just en själv inte ska drabbas men förstår att det kanske kommer senare?

• Svar på tråden antidepressiva+sexlust
  • Anonym (sexlust)

Tack "Edronax" för tipset! Det är bra att veta. Är fruktansvärt trött både utan och med medicin och har som sagt väldigt liten sexlust också.

• Anonym (sexlust)

Tack "Edronax" för tipset! Det är bra att veta. Är fruktansvärt trött både utan och med medicin och har som sagt väldigt liten sexlust också.

• Anonym (virran)

Ok, hoppas jag klarat mig ifrån den biten..men man vet ju aldrig.

• Anonym (Petris)

Jag äter Citalopram sedan 4 veckor och tappade sexlusten på en gång. Så det har inte blivit så mycket sex... Men två gånger har vi lyckats få till det. Förstta gången (efter ca en veckas medicinerande) hade jag inga problem att få orgasm. Men andra gången (efter 3,5 v) så var det omöjligt. Förhoppningsvis var det bara en engångsföreteelse men jag har haft det problemet när jag ätit Zoloft tidigare och då satt det kvar hela tiden.
    Hoppas du slipper det.

• Anonym (edronax)

Virran:
    Jag vet inte riktigt när medicinen började hjälpa eftersom i samband med att jag började äta medicinen hade ett uppsving i livet i övrigt. Jag var väldigt positiv ett tag, så först visste jag inte om det var medicinen eller alla positiva nyheter som verkade... Men efter ett tag insåg jag att mina deppiga stunder och mitt negativa humör hade försvunnit helt och så har det varit i typ 3 månader nu. Helt underbart! Tror att det är en kombination av medicin, terapi och positivt tänkande.

Men vi kan ju hoppas att du slipper det med dålig sexlust då iom att du inte kännt av nåt än!

• Anonym (virran)

Anonym (edronax) , vad skönt. Ja vi får hoppas det

• Anonym (sexlust)

Vill puffa. Har ätit Zoloft i en månad nu och har fått minskad sexlust men den finns ändå och jag kan också få orgasm. Hur länge är det mesta man måste vänta för att veta hur sexluten är?

Doktorn ville inte att jag skulle öka dosen pga sexlusen, även om jag kanske behöver det.

• Anonym (olustig)

Andra vändan med Citalopram för mig och precis som förra gången så är sexlusten helt borta, och jag menar verkligen helt borta.
    Det skedde redan efter ett par veckor båda gångerna, men för mig är det värt det. Kan inte klara av mitt liv utan dom, så struligt är allt men jag hoppas att jag snart får ordning på livet mitt. Det enda jag har. Och du med!

• Anonym (sexlust)

Olustig: Absolut!!! Jag måste verkligen också äta medicinen. Har ätit citalopram i sex år tills den förlorade effekt och jag var tvungen att byta för i månad se. jag måste ha ett normalt liv och sexlusten är egentligen inte alls viktig. det är bara det att det vore så kul om man kunde få ha ett normalt sexliv. Det verkar så himla kul

• Anonym (Petris)

Sexlust - Jag vet inte hur lång tid det tar för andra, det är säkert individuellt. För mig försvann sexlusten direkt med Zoloft. Den kom tillbaka lite grann senare, efter att jag fått tillägget Buspar, men jag kunde inte få orgasm under medicineringen. Nu med Citalopram har jag haft samma svårigheter under insättningen, men nu är både lusten och orgasmförmågan tillbaka. Lusten är inte lika stark, men den finns ändå där.
    Pröva dig fram tillsammans med läkaren. Det är inte bra att nöja sig med ett halvbra resultat pga sexlusten, bättre då att söka alternativa vägar.

Svar på tråden antidepressiva+sexlust