• Hult

    VM-Guld

    Va gött..!!
    Vilken match Sverige gör mot Finland i innebandyfinalen.. Klart den bästa matchen jag sett.
    Eller vad säger ni?

  • Svar på tråden VM-Guld
  • Marcus pappa

    Samma här, bara SM-Finalen 04 går upp emot det här. Då har jag ändå sett ett par hundra innebandymatcher i mitt liv. Så jävla skönt, synd bara att det avgjordes på en domartabbe.

  • Hult

    Fast jag vet inte om det var en domartabbe. Visst han kunde visat ut bägge men utvisning var det. O andra sidan skulle ju Sverige haft ett mål i början av tredje som domaren dömde bort, felaktigt. Men det var ju spännande in i det sista och jag tycker Sverige var värda att vinna.

  • Marcus pappa

    Med tanke på att de inte dömt något under matchens slutskede är det märkligt att de väljer att ta en utvisning i det läget. Dessutom är ju Qvist inte guds bästa barn, vet nog ingen spelare som kan spela så fult som han utan att åka dit på det. Men men, Sverige var bäst när det gällde och det är det som räknas. Men avståndet till Finland finns inte längre, de är ikapp oss, om inte redan förbi oss.

  • Hult

    Tyvärr är det väl så. Men det är ju roligare att se en match om den är jämn, vilket fallet kommer bli i framtiden, än som det har varit att Sverige har varit näst intill överlägsna i alla sina matcher.
    Spelar du själv innebandy eller?

  • Noctem

    Klassiskt problem. Jag tycker att situationen är en utvisning men på samma gång ser man säkert 3-4 andra situationer som normalt kanske också ger utvisning i slutet på matchen.

    Den eviga frågan om domaren ska blåsa i slutet på en match eller släppa allt. Självklart går nivån upp men domaren måste ju stävja lite annars blir det rent slagsmål på plan och det är väl innebandy efter de regler som finns som man vill se.

    Skönt att Sverige behöll bucklan

  • Hult

    Helt rätt. Jag tyckte domaren släppte lite väl mycket på slutet.

Svar på tråden VM-Guld