• Anonym (undrar)

Narkostandvård

Finns det någon som vet hur man ska gå till väga för att få narkostandvård??

Finns det någon här inne som har fått det??

• Svar på tråden Narkostandvård
  • Hemligtjej24

Precis. Oavsett vad så håller jag fast vid min rädsla. Och just nu lutar det åt att jag kommer får narkos så dom får fixa mina tänder.

• Anonym (undrar)

Jo, jag tror det finns kliniker, så som Narkoskliniken, där man själv kan välja att få narkos om man så önskar, utan några speciella skäl. Men jag har bara hört om sånna kliniker i Stockholm.

• malinka2

Bamse04: Det låter ju nästan för bra för att vara sant
    Hmm undrar HUR ovanligt det är...bor på vischan o här lär det inte finnas...

• Karpet

TS

Jag åker ändå från Belgien till Stockholm för att gå till tandläkaren. Fast jag skulle dit ändå.

Bor du i närheten av någon annan stor stad så kanske det går att hitta lämpligare alternativ.

• Bamse04

malinka2:
    Sök på google efter närmsta tandläkare med laser eller på tandläkarförbundets hemsida.

• Anonym (undrar)

*suck*
    Tandläkaren som finns här var på kurs. Fram till på onsdag.
    Och folktandvården här i byn får jag ingen tid hos eftersom jag inte är född här, så finns det inga tider till mig.

Kanske ringa någon annan tandläkare bara för att fråga lite om narkostandvård o hur jag ska gå till väga.

• Anonym (undrar)

Fick inte tag på någon tandläkare idag. Verkar vara svårt att hitta tandläkare som behandlar under narkos här i närheten..

• Anonym (undrar)

Nu har jag hållt på o ringt runt hela morgonen, men det finns inte en tandläkare att få tid hos.
    Jag ringde även sjukhustandvården där dom utför narkostandvården, som sa att jag kunde få remissen av en vanlig läkare, så jag ringde vct, men det kunde jag inte få.. *suck*
    Så nu är sista alternativet att ringa jourtandvården.

• Lyckligt kär

När jag skulle dra ut två kindtänder, så skickade folktandvården mig till Käkkirurgen på universitets sjukhuset i Lund. Dom kunde nämligen inte själv dra ut dom. Drog ut en halv tand hos folktandvården också kindtand. Dom höll på i särkert en hel timme, med samma tand. Så därför skickade dom mig dit, för att jag skulle slippa lida. Hade nämligen krokar på tandrötterna. Har tandläkar skräck, efter att en läkare träffat en nerv. När skulle haft bedövning. Hade skit ont efter det.

• Anonym (undrar)

Hade du tandläkarskräck när dom försökte dra ut tanden på dig??

• Hemligtjej24

Jag drog oxå ut en kindtand för ett tag sen,jag har sån jäkla skräck. Dom skicka mig till käkkirugen här i stan,där prata dom lugnt med mig,hjärtat gick i 180 och jag var såå nervös. Jag fick 3 bedövningssprutor och kände inte ett dugg alls. Efteråt kändes det när bedövningen släppt men gjorde inte ont..

• Anonym (undrande)

Nu har jag inte läst hela tråden, men menar TS att tandläkarskräcken är så pass utbredd att ordentligt med bedövning inte heller hjälper? Under alla mina gånger som jag har gått till tandläkaren frågar de alltid om man vill ha bedövningsmedel eller utan. Även vid minsta lilla grej. Bodde ute i buschen när jag var mindre och nu i en större stad, och det är ingen skillnad.

• Anonym (undrar)

Jag drog ut en visdomstand en gång. Var så rädd. Men det var på den tiden, då jag kunde gå till tandläkaren i nödfall.
    Men han var rätt så lugn tandläkaren, trots att det var jourtid o han sprang mellan mig o en annan patient. Men jag var helt förstörd ändå. Grät hela tiden. Så fort jag kände minsta lilla så slutade han o jag fick mer bedövning. 5 sprutor fick jag. Kunde knappt inte blinka på ena ögat.

• Anonym (undrar)

Ja, inte ens bedövning.. jag är i och för sig livrädd för sprutor, det var en av anledningarna förrut, innan jag blev så sjukligt rädd som jag är nu, att jag drog mig för att gå till tandläkaren.
    Men efter senaste behandlingen är det hela situationen jag inte klarar av.

• bonni

Jag har blivit sövd flera gånger hos tandläkaren på grund av tandläkarskräck när tänder ska lagas eller dras ut. Jag går hos tandläkare på sjukhuset och man måste få en remiss dit från en vanlig tandläkare. Jag får varje gång något ska göras prova olika saker innan de beslutar om narkos, jag har tex fått prova flera olika lugnande medel, lustgas och hypnos. men det har varje gång slutat med att de varit tvugna att söva mig i alla fall. Jag vet att det även finns privata kliniker som utför tandvård under narkos, jag har varit i kontakt med en klinik i Stockholm tidigare.

Svar på tråden Narkostandvård