• Anonym

Knöl i underlivet, hur tas dom bort?

Jag vet att det gått en tråd om knölar i underlivet förut men jag fick inte riktigt något svar där på min fråga. Alltså jag har en knöl stor som en ärta ungefär 1 cm under huden. Så på det djupet är det kanske helt förståeligt att den inte går att klämma genom den för tjocka huden. Knölen ligger mitt emellan analen och slidan och lite mer mot vänster sida. Jag har haft den där i kanske 2 år eller nått men jag tycker den blir sakta men säkert större.

Min fråga är, hur går man till väga då man vill ha bort bölder som denna? jag är ju gravid och skall träffa barnmorskan i slutet på denna månad. Tar man upp saken med henne och får remiss eller är det bara att ringa vanliga vårdcentralen för en tid eller vadå? Och då dom skär upp såna här bölder hur bedövar dom? Säg inte att det är med spruta eller nått för att sticka en nål på den där platsen skulle ta så ont så man skulle svimma till och med! Kan någon hjälpa mig med vetskap om allt detta??

• Svar på tråden Knöl i underlivet, hur tas dom bort?
  • Anonym

Jag tror nog att hon inte bryr sig så mycket, det är nog bara en talg knöl, jag har själv haft en sån men den satt så pass bra att ja kunde trycka ut den själv.
    Lycka till

• Anonym

Tack för svaren!

Jo, skulle den sitta närmare ytan och inte så djupt skulle jag kanske få klämt den själv. Men inte då den ligger så djupt. Det är rätt besvärande att ha den där för det tar ju ont då man rör på den osv. Som en finne fast det är ju inte en vanlig finne ändå.

Fler folk som vet om dessa knölar eller själv fått en borttagen?

• Anonym

Tack tack! Jag skall ta upp det nästa gång jag är hos bm:n! Jag försökte då häromkvällen klämma ur den själv men det är helt omöjligt då den sitter så djupt. Och usch så ont man hade hela kvällen efter det! Ajaj, nej den måste nog bort av farbror doktorn om den skall bort. Annars blir den nog kvar där.

• Anonym

Nej då, den är nog inte det. Vanlig hudfärg är den bara. Men på ett så känsligt ställe så de kommer då kanske använda samma sak, kylspray eller liknande på mig då de tar bort den! Hoppas i alla fall det!

• Anonym

Trollstina;

Jag har också haft en blodfylld knöl precis i vecket mellan låret och yttre blygdläppen. Den växte och blev mörkt vinröd, nästan svart.

Den var spänd och kändes nästan sprickfärdig men jag lät den vara och efter tre månader var den försvunnen.

Än idag har jag ett ärr kvar, huden är liksom lite påsig just där. Eftersom jag aldrig gick till läkaren vet jag inte vad det var. Fick du något svar när du var hos läkaren?

Svar på tråden Knöl i underlivet, hur tas dom bort?