Inlägg från: linapina |Visa alla inlägg
  • linapina

separationsångest från mitt barn....

Håller med alla ovanstående! Lås in er och låt ingen bestämma om du ska få tillbaka ditt barn eller inte. Ditt barn behöver bara dig när det är så litet. Det finns ingen som helst naturlig instinkt att finna sig hos andra efter 9 månader i din mage. Nej, bort med alla som inte kan fatta det.
    Vi hade det också så med vår första och jag grät inombords varje gång hon skrek hos någon annan. Både jag och min man hjälpte till att ta tillbaka henne så fort vi såg att det inte funkade. Sen när hon blev lite större så släppte det där. Jag tror verkligen att det är dina instinkter och hormoner som säger ifrån. Gör som du känner och strunta i om du trampar på de där ömma släkt-tårna!

• linapina

Glömde säga att vår lilla tjej som nu är tre månader har från början varit helt annorlunda hos andra jamfört med vår äldsta. Så fort hon började le och skratta så gjorde hon det oavsett vem som höll i henne. Så men henne har vi aldrig känt som du gör nu med din lilla. Men när ens barn gråter betyder ju något och det bara dig som barnet vill ha, så varför ska någon annan hålla då? Det finns ju liksom ingen som helst anledning.

Svar på tråden separationsångest från mitt barn....