Inlägg från: LenaK |Visa alla inlägg
  • LenaK

Hur ofta tvättar du/ni bilen?

Idén till denna omröstning föddes då jag och min man diskuterade hur ofta bilen bör tvättas (för att jag tycker att han lägger tid på att tvätta bilen för ofta såklart). Han påstår att "de flesta" tvättar bilen 1 gång/vecka (!) Kan jag inte tänka mig. Jag hävdar: max 1 gång/månad (om man inte kört på grusväg i regnväder då förstås). Vi kör så gott som bara på asfalterade vägar.
    Kom igen nu! Hur ofta tvättar ni bilen??...ärligt.

♪♫♪ ♪♫♪ Jag heter Lena och jag tänker inte va tyst..... ♪♫♪ ♪♫♪
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta tvättar du/ni bilen?
  • LenaK
    Äppelpaj: Asgarvar åt båda dina inlägg

"...Man måste ju ta superdupertvätten med inbyggd blahablaha och waxonwaxoffmodulen..."

"...och då stängde skiten igen och så satt vi där livrädda och jättebrudiga."

Roligt!!
  • LenaK

Känns som att min teori håller än så länge......

Kul att höra hur folk beter sig i biltvättar. Själv har jag nog lite fobi för dem. Då jag inser att jag är en av dem som skulle kunna fastna på ett eller annat sätt. Oskyldig
    Maken skulle ju aldrig tvätta bilen i en biltvätt: "HERREGUD, den kan faktiskt bli repig då" Han vaxar och fejar och gnider våran stackars bil. Antagligen ett sätt att sno åt sig egentid ... ja det var väl så denna diskussion började

• LenaK
    Trojka: Jag vet men jag vägrar erkänna det då han bara får vatten på sin kvarn....  
  • LenaK

Ingen annan som vill hjälpa mig att överbevisa gubben?

• LenaK
    Amina: Max en kvart!!!!!!!!!!! Förvånad Det ska jag säga till min karl: "Vet du att det tar max en kvart att tvätta bilen"
    Han kommer hävda Nej på den! För honom tar det minst en halv dag"
  • LenaK

Sorry!! "Amine" skulle det ju va! Generad

• LenaK

Amine: Som jag skrev tidigare så tror jag tyvärr min man tycker det är så trevligt att pyssla om bilen att han därför låter det ta tid. Plus att han på så vis "snor" åt sig egentid för att "bilen måste ju tvättas"
    Han inser dock inte att jag har genomskådat honom.

• LenaK
    Trojka skrev 2006-06-01 14:27:20 följande:
    Men det är väl trevligt med en ren och städad bil? Eller så är det jag som blivit arbetsskadad (vi äger ett bilförädlingsföretag).
    Jo, för all del men inte på bekostnad av rent och städat hem, mätta och rena barn, glad och trevlig fru osv.
    Var sak har sin tid; Tycker inte bilen bör prioriteras när man har fyra barn varav två är under 20 månader. (Som man bäddar får man ligga.....jag vet )
    Det är inte så allvarligt som det låter, inget vi diskuterar dagligen eller ens bråkar om. Bara en diskussion som kom upp. Ett i-lands-problem helt enkelt Som sagt så tror jag fortfarande att det handlar om att "sno åt sig" egentid. Jag har ju mina knep jag med.
Svar på tråden Hur ofta tvättar du/ni bilen?