• LenaK

Hur ofta tvättar du/ni bilen?

Idén till denna omröstning föddes då jag och min man diskuterade hur ofta bilen bör tvättas (för att jag tycker att han lägger tid på att tvätta bilen för ofta såklart). Han påstår att "de flesta" tvättar bilen 1 gång/vecka (!) Kan jag inte tänka mig. Jag hävdar: max 1 gång/månad (om man inte kört på grusväg i regnväder då förstås). Vi kör så gott som bara på asfalterade vägar.
    Kom igen nu! Hur ofta tvättar ni bilen??...ärligt.

♪♫♪ ♪♫♪ Jag heter Lena och jag tänker inte va tyst..... ♪♫♪ ♪♫♪
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta tvättar du/ni bilen?
  • Äppelpaj

Usch. Kanske 2 gånger om året. Jag skäms. Vi tar hand om den alldeles för dåligt. Men om vi köper en NY bil (eller iaf NYARE) så ska jag avge ett heligt löfte att tvätta den en gång i månaden. Vår nuvarande bil är nästan 20 år gammal och det är nog därför vi är så lata. Fast den är fin för att vara så gammal så vi borde vårda den bättre.

• annca

Alldeles för sällan...! Den skulle må mycket bättre av att bli vaskad åtminstone varannan månad...

~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
  • Miss Lau

Skulle tippa på var tredje månad ungefär.

Då kör jag in på McDonalds och köper en latte, för att sen ånga vidare till Shell som ligger precis bredvid. Köper dyraste tvättprogrammet med "allt" och dricker min latte medan bilen tvättas under ca 5 min. Ja, sen är det klart

• Äppelpaj

Det som är dumt med att tvätta bilen så sällan är att det blir dyrt på biltvätten när man väl gör det... Man måste ju ta superdupertvätten med inbyggd blahablaha och waxonwaxoffmodulen och allt det där.

• Äppelpaj

Måste du inte sitta i bilen när den blir tvättad, valmar?

Det är nog därför jag åker till biltvätten så sällan förresten. Jag och mamma fastnade i en biltvätt förra året - vi fattade inte när det var dags att köra ut och då stängde skiten igen och så satt vi där livrädda och jättebrudiga.

• Miss Lau

Hos oss är det halva priset om man kommer efter kl:21. Då behöver det inte bli speciellt dyrt.

• LenaK
    Äppelpaj: Asgarvar åt båda dina inlägg

"...Man måste ju ta superdupertvätten med inbyggd blahablaha och waxonwaxoffmodulen..."

"...och då stängde skiten igen och så satt vi där livrädda och jättebrudiga."

Roligt!!
    ♪♫♪ ♪♫♪ Jag heter Lena och jag tänker inte va tyst..... ♪♫♪ ♪♫♪
  • S N A F U

Dessvärre blir det inte mer än högst varannan månad, men vill man vara rädd om bilen så SKA den tvättas minst en gång i veckan. Damm, salt, smuts, tjära och annat skit fastnar i lacken och mer eller mindre äter upp den.

Så, din make har alldeles rätt.

S N A F U, the man.
  • Äppelpaj

Härligt att kunna roa nån en måndag, det brukar annars vara rätt svårt.

Jag kan säga att de som var bakom oss i tvättkön inte kunde se humorn i det hela. Det tog lite lång tid innan mackmannen reagerade och kom och släppte ut oss. Hela tvättgrejen låste sig iom att vi stod så illa till så man kom varken ut eller in...

Svar på tråden Hur ofta tvättar du/ni bilen?