Inlägg från: Äppelpaj |Visa alla inlägg
  • Äppelpaj

Hur ofta tvättar du/ni bilen?

Usch. Kanske 2 gånger om året. Jag skäms. Vi tar hand om den alldeles för dåligt. Men om vi köper en NY bil (eller iaf NYARE) så ska jag avge ett heligt löfte att tvätta den en gång i månaden. Vår nuvarande bil är nästan 20 år gammal och det är nog därför vi är så lata. Fast den är fin för att vara så gammal så vi borde vårda den bättre.

• Äppelpaj

Det som är dumt med att tvätta bilen så sällan är att det blir dyrt på biltvätten när man väl gör det... Man måste ju ta superdupertvätten med inbyggd blahablaha och waxonwaxoffmodulen och allt det där.

• Äppelpaj

Måste du inte sitta i bilen när den blir tvättad, valmar?

Det är nog därför jag åker till biltvätten så sällan förresten. Jag och mamma fastnade i en biltvätt förra året - vi fattade inte när det var dags att köra ut och då stängde skiten igen och så satt vi där livrädda och jättebrudiga.

• Äppelpaj

Härligt att kunna roa nån en måndag, det brukar annars vara rätt svårt.

Jag kan säga att de som var bakom oss i tvättkön inte kunde se humorn i det hela. Det tog lite lång tid innan mackmannen reagerade och kom och släppte ut oss. Hela tvättgrejen låste sig iom att vi stod så illa till så man kom varken ut eller in...

• Äppelpaj

Annca, så skulle jag ALDRIG göra! *visslar och tittar i taket*

Det är ju som så att man provar saker en gång, märker att de inte funkar och ändrar strategi...

Svar på tråden Hur ofta tvättar du/ni bilen?